تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 13242
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: طی 5 سال گذشته تعداد 12 خیابان بن‌بست و بلاتکلیف بازگشایی‌شده است که پس از انقلاب اسلامی یک رکورد حساب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح‌الله امراللهی در جلسه گفت‌وگو بی‌واسطه مسئولان با مردم که به مناسبت هفته دولت در مسجد شهدای زاویه در منطقه پنج شهری برگزار شد، اظهار کرد: تیم شهرداری منطقه پنج به دنبال رقم زدن اتفاقات مؤثر و مطلوب در سطح این منطقه است.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای مدیریت شهری در قم، مطرح کرد: طی 5 سال گذشته اتفاقات بزرگی در حوزه مدیریت شهری در شهر قم رقم خورده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری قم در تمام مراسمات آئینی از مساجد سطح شهر حمایت می‌کند، عنوان کرد: در بحث تقاطع‌های غیرهمسطح به‌عنوان یکی از شاخصه‌های عمرانی، طی 5 سال گذشته در سطح شهر قم 15 تقاطع غیرهمسطح احداث‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه در سال 96، تعداد 16 خیابان در سطح شهر بن‌بست بوده است، خاطرنشان کرد: طی 5 سال گذشته تعداد 12 خیابان بازگشایی‌شده است که پس از انقلاب اسلامی یک رکورد حساب می‌شود.
امراللهی پروژه فاز 5 عمار یاسر را مدنظر قرارداد و افزود: طرح این پروژه برای سال 1346 است و امروز پروژه‌هایی توسط شهرداری قم در حال تکمیل است که پیشینه 50 ساله دارد.
وی با بیان اینکه در بحث فضای سبز جزو سه شهر برتر کشور هستیم، تصریح کرد: امروز در سطح شهر دو خط بازیافت پسماند داریم و بیش از 80 درصد زباله‌های جمع‌آوری‌شده از سطح شهر در حال بازیافت است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در این مدت احداث 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی انجام‌شده است، یادآور شد: تمام این اتفاقات توسط مهندسین و طراحان بومی و قمی انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد در استان و شهر قم از نظر نیروی انسانی با سرمایه توانمندی مواجه هستیم.
امراللهی با بیان اینکه چنین توسعه‌ای پایدار خواهد بود، ابراز کرد: اگر تمام اتفاقات توسط نیروهای بومی رقم خورد، دیگر اتفاقات مختلف ازجمله تحریم‌ها اثرگذار نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امروز در برخی از نقاط شهر عوارض بیمه تأمین اجتماعی از شهرداری بیش‌تر است، مطرح کرد: این اتفاق در شرایطی رقم خورده است که خدمات شهرداری و تأمین اجتماعی با یکدیگر قابل‌مقایسه نیست.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قم به دنبال اداره شهر با صرفه‌جویی هستند، اظهار داشت: امروز سه هزار و 500 نفر پرسنل شهرداری قم بوده که این تعداد با نیروهای پیمانکاری به پنج هزار و 500 نفر می‌رسد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb55b8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما