تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 10769
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اجرای طرح معافیت ایثارگران و معلولان از پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: کارهای زیادی در حوزه شهر هوشمند و در بخش شهرسازی انجام‌شده اما باید این سامانه برای شهروندان ساده‌سازی شود تا کاربران امکان استفاده از آن را داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح‌الله امراللهی در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به طرح معافیت ایثارگران و معلولان در پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: باید شهرداری این خدمت را ارائه دهد و در همه دنیا این خدمت توسط شهرداری ارائه می‌شود.
وی پیشنهاد اجرای آزمایشی این طرح را ارائه داد و افزود: شهرداری به مدت سه ماه این طرح را اجرا کند تا تعداد کاربران طرح مشخص‌شده و هزینه‌ها بر اساس جامعه آماری آن محاسبه شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با برآورد دقیق هزینه‌ها و در صورت پرداخت دولت، شهرداری می‌تواند با سازوکار مشخصی این هزینه را پرداخت کند و یا تخفیف ۵۰ درصدی برای آن در نظر بگیرد.
وی تأکید کرد: این طرح بیشتر مورد استفاده خانواده معلولین قرار خواهد گرفت، زیرا این افراد تحت پوشش بهزیستی بوده و از دولت یارانه دریافت می‌کنند و جامعه هدف پر جمعیتی ندارد.
امراللهی در ادامه به سازوکارهای شهر هوشمند در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، فرایند بروکراسی در حوزه شهرسازی بسیار کوتاه شده اما این سامانه بسیار تخصصی طراحی‌شده و کاربران آن بیشتر متخصصان هستند.
وی ساده‌سازی را در این حوزه لازم خواند و تأکید کرد: کارهای زیادی در حوزه شهر هوشمند و در بخش شهرسازی انجام‌شده اما باید این سامانه برای شهروندان ساده‌سازی شود تا کاربران امکان استفاده از آن را داشته باشند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccomqs.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما