تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 13206
مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: در سال جاری بودجه عمرانی منطقه 8 شهرداری قم 165 میلیارد تومان تعریف‌شده که 130 درصد رشد نسبت به سال قبل دارد.
رشد 130 درصدی بودجه عمرانی پردیسان قم/احداث بوستان مصلی به مساحت 8 هکتار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگوی صمیمانه و چهره به چهره مردم و مسئولان به مناسبت هفته دولت، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت در خصوص پروژه‌های شهرداری اظهار داشت: شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است و عمده اقداماتی که در سطح شهر انجام می‌دهد، شامل پروژه‌های ملموس برای شهروندان است.
وی با بیان اینکه شهر قم نسبت به شرایطی که در کشور حاکم است در سال گذشته آمار بی‌نظیری به لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی داشته است، افزود: سال گذشته در قم بیش از 400 پروژه عمرانی و کلان‌شهر بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و این ماجرا تداوم داشت و در سال جاری نیز 177 پروژه کلان‌شهری بالغ‌بر 5 هزار میلیارد تومان در حال انجام بوده که برخی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی در جریان است.
مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: منطقه 8 شهرداری قم نیز مستثنی از این جریان نیست و در سال گذشته از بودجه 100 میلیارد تومانی که برای منطقه شهرداری پردیسان تعریف‌شده بود، بیش از 72 میلیارد تومان آن بودجه عمرانی بوده است.
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری نیز بودجه این منطقه افزایش یافت و به 280 میلیارد تومان رسید عنوان کرد:  از این میان 165 میلیارد تومان بودجه عمرانی است و در این خصوص رشد 130 درصدی داشته‌ایم.
علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این در حالی بوده که بسیاری از شهرداری‌های سطح کشور دچار کمبود بودجه‌اند و تنها قادر به تأمین هزینه‌های جاری هستند و عملاً پروژه‌های عمرانی تعطیل‌شده است، اما به برکت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) معتقدیم با عنایات ایشان نه‌تنها پروژه‌های شهرداری تعطیل نیست، بلکه به شدت در حال انجام است.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی پردیسان در سال جاری گفت: اتصال بلوار دانشگاه به بلوار امام علی(ع) یکی از این پروژه‌هاست که در این مدت به دلیل انتخاب طرح با تأخیر همراه بود و با حضور پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
مدیر منطقه هشت شهرداری قم اضافه کرد: همچنین شبکه معابر بلوار خلیلی مفرد را در سال جاری در دستور کار داشتیم که سر و ساماندهی شبکه معابر محله 7 و محله 8 از سایت 560 هکتاری متعلق به سایت مسکن مهر است.
وی تصریح کرد: این سایت شامل 9 محله بوده و مجموعه پیست‌های ورزشی اعم از دوچرخه، والیبال، فوتبال ساحلی با هزینه 6 میلیارد تومان فاز به فاز قرار است به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه آرامسازی بلوار امام علی(ع) و بلوار غدیر از نظر مباحث فنی و ترافیکی را در دست اقدام داریم که مسیر تندرو در سال جاری به سرانجام می‌رسد، گفت: در سال جاری پروژه‌هایی عمرانی پشت مصلی ساماندهی می‌شود و بوستان مصلی را در دست اقدام داریم که بوستان 8 هکتاری است و فاز به فاز جلو اجرایی می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb05b8.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما