تاریخ انتشار :جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 13189
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به پیوستن ایران به بریکس، گفت: آثار دیپلماسی چندجانبه گرایی دولت سیزدهم در ارتباط سازنده با کشورهای غیرغربی به زودی آثار خود را در مباحث سیاسی و اقتصادی نشان خواهد داد.
خطیب جمعه قم:به زودی آثار دیپلماسی چندجانبه‌گرایی دولت مردمی نمایان می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم، افزود: پیمان‌های منطقه‌ای مانند بریکس‌ و شانگهای و دعوت از ایران برای عضویت در آنها، نشانه تأثیرگذاری مهم ایران در هندسه جدید روابط بین‌الملل است.
سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.
وی با بیان اینکه پیوستن به بریکس‌ آثار مهمی از حوزه ارز و توسعه زیرساخت‌ها دارد، دامه داد: بسیاری از همسایگان ما از مسیر گذشته خود برگشته و مسیر دوستی با جمهوری اسلامی را در پیش گرفته‌اند، همه این واقعیت را متوجه شده اند که اگر همه دشمنان ما دست در دست هم بدهند نمی توانند، ذره ای در اراده جمهوری اسلامی اختلال ایجاد کنند.
خطیب نماز جمعه قم، گفت: منافقان داخلی و خارجی و توریست‌های کوردل که تاکنون نتوانسته‌اند غلطی در برابر جمهوری اسلامی کنند در آینده هم نخواهند توانست.
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: ما ملت مقاوم با اقتدا به مکتب عاشورا پرچم ظلم و نحس صهیونیست‌ها را به زیر خواهیم کشید و پرچم عزت و آزادی اسلام ناب را بر سرزمین فلسطین به اهتزاز در خواهیم آورد.
وی با اشاره به قرارگیری در هفته دولت، عنوان کرد: عزم و برنامه اصلی دولتمردان باید بسترسازی برای اجرا و عمل به احکام اسلامی باشد.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به‌ حضور میلیونها نفر از سراسر دنیا در پیاده‌روی اربعین و ضرورت آشنایی با اهداف قیام عاشورا ، گفت: این پیاده‌روی حماسی پاسخ محکمی به حباب دین‌زدایی و هتک حرمت به ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی صدر اسلام با توجه به آیات سوره مبارکه توبه، بیان داشت: خداوند متعال تا لحظه‌ای که هنوز جان در بدن منافقان است و مرگ آنها را در بر نگرفته به آنها امکان و فرصت توبه را داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: پس از مرگ همه کارهای انسان در اختیار عوالم برزخ است اما تا قبل از مرگ هنوز امکان توبه وجود دارد که نشان از قائده کلی جذب حداکثری و دفع حداقلی رحمت الهی دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb98b8.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما