تاریخ انتشار :جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 12506
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به هتک حرمت اخیر به قرآن کریم در سوئد، گفت: باید سران کشورهای اسلامی در یک اقدام هماهنگ در روابط خود با کشور سوئد تجدیدنظر کنند؛ هر چه مسلمانان سکوت کنند کینه و دشمنی آن‌ها به اسلام و مسلمانان بیشتر خواهد شد.
خطیب نماز جمعه قم: هر چه مسلمانان سکوت کنند، دشمنی آن‌ها با اسلام بیشتر خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم، بیان داشت: مایه تأسف این است که پلیس این کشور با قرآن سوزی مخالفت می‌کند اما دادگاه آن‌ها به بهانه آزادی بیان و آزادی عقیده پاره کردن و سوزاندن کلام‌الله مجید را مجاز می‌شمرد؛ این افراد از هر درنده‌ای درنده‌تر هستند.
وی اضافه کرد: همه باید بدانند که این کارها ذره‌ای از نفوذ آیات نجات‌بخش در بین بشریت جلوگیری نخواهد کرد بلکه همان‌گونه که خداوند متعال وعده داده در آینده قرآن کریم تنها نسخه نجات‌بخش انسان در این وادی خاکی خواهد بود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ۱۲ تیر و سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس، گفت: فقط در این مورد از جنایات غیر حقوق بشری آمریکا حدود ۳۰۰ انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند؛ این فقط نمونه‌ای از جنایت آن‌ها در تاریخ معاصر است.

امام‌جمعه قم با اشاره به دیدار اخیر مقامات قضایی با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: عمل به سند تحول، کادر سازی، غنا بخشی قوه قضاییه، فساد ستیزی، برخورد مهرورزانه با مراجعین، امنیت روانی مردم و توجه به خروجی کار از مباحث مهمی بود که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قوه قضاییه باید با هر کس که امنیت روانی مردم را در فضای مجازی و حقیقی بر هم می‌زند برخورد بازدارنده بکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: فردی که از یاد خدا روی برگرداند به زندگی سخت و تنگی دچار می‌شود و در زندگی خود احساس سختی درگذران عمر می‌کند.
امام‌جمعه قم با انتقاد از برخی مواضع در خصوص حجاب، تصریح کرد: امروز برخی از افراد درصدد این هستند که برای حجاب اختیاری مبانی دینی درست می‌کنند؛ این اقدامات نگران‌کننده و در حکم ضربه زدن به تنه تنومند اسلام است که به‌تدریج به سایر واجبات نیز سرایت خواهد کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تبر زدن و عادی‌سازی در خصوص حجاب مقدمه‌ای بر زیرسوال بردن واجبات و احکام دیگر خواهد شد، این مسائل نگران‌کننده است و ما را به ناکجاآباد خواهد برد.
وی همچنین با اشاره به آغاز دهه امامت و کرامت، عنوان کرد: این دهه فرصتی برای تمرین زندگی، دستگیری از نیازمندان و تقویت بنیه دینی و اعتقادی است
.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcd9k0f.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما