تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : 13116
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال‌های گذشته طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در زمینه هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه 3 انجام‌شده که نقش مهمی در کاهش آب‌گرفتگی‌ها داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدمحسن میرهادی در جلسه شورای خدمات شهری منطقه 3 با موضوعات و مشکلات منطقه در تمامی حوزه‌های خدمات شهری اظهار داشت: در منطقه 3 پروژه‌های خوبی در زمینه آب‌های سطحی از سال 98 شروع شد و چند مصوبه در مورد جمع‌آوری آب‌های سطحی داشتیم.
وی با بیان اینکه با این مصوبات، خیابان‌هایی که دچار معضلات در زمینه آب‌های سطحی بود، با پیگیری در سطح منطقه به نتایج خوبی دست یافته که جای تقدیر دارد، افزود: در بارندگی قبل نیز با ورود به‌موقع خدمات شهری اتفاق خاصی در زمینه آب‌گرفتگی اتفاق نیفتاد و بعد از آن نیز تدابیری صورت گرفت تا ساماندهی لازم اتفاق بیفتد.
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در حال حاضر دو دغدغه مهم در منطقه وجود دارد که شامل بحث کانال آب‌های سطحی حدفاصل پل شهید دستغیب تا 72 تن است و دراین‌باره بودجه‌ای برای آن دیده‌شده تا عملیاتی شود.
وی ادامه داد: قسمتی از 72 تن با تغییرات که ایجاد شد تبدیل به گلوگاه شده و مشکل این کانال باید رفع شود، چراکه دغدغه جدی در مناطق 3 و 2 و 6 به شمار می‌رود و اگر عملیاتی نشود، به نقاط بحرانی تبدیل می‌شود.
میرهادی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های جدی در منطقه 3، بحث خیابان مدرس است که علی‌رغم تلاش‌ها به‌عنوان مساله اصلی این مسیر نیاز به کانال دارد، گفت: دراین‌باره بودجه‌ای را در سال جاری پیشنهاد کردیم که به دلایلی انجام نشد و باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد تا این مسیر در جهت تکمیل آب‌های سطحی منطقه 3 انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین پروژه آب‌های سطحی منطقه مربوط به خیابان آیت‌الله بافقی بود که خوشبختانه در حال تکمیل است، تصریح کرد: کوچه 25 شهید نواب نیز یکی از مسائل مهم آن آب‌های سطحی بود که اجرایی شد و چند اقدام پیشگیرانه نیز در سطح منطقه 3 اتفاق افتاده است.
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه پروژه هدایت آب‌های سطحی جاده کوه سفید نیز یکی از پروژه‌های بود که عملیاتی شد، مطرح کرد: همچنین پل شهید اوسطی یکی از موضوعات مهم برای آب‌های سطحی بود که رفع شد.
به گفته وی، اگر بحث هدایت آب‌های سطحی بلوار مدرس در منطقه نیز اتفاق بیفتد، بخش زیادی از مشکلات در حوزه آب‌های سطحی رفع می‌شود.
میرهادی گفت: در این منطقه با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب‌های سطحی وجود دارد، حفر چاه و لایروبی دنبال و پلاک‌گذاری چاه‌های جذبی که در سال‌های قبل اتفاق افتاده پیگیری می‌شود، در این راستا با پلاک‌گذاری چا‌ه‌ها می‌توانیم مشخصات کاملی از آن‌ها داشته باشیم و در بارندگی‌ها با مشکلات کمتری مواجه شویم.
وی در مورد مقابله با جوندگان موذی مانند موش به‌عنوان یکی از مطالبات مهم شهروندان عنوان کرد: مقابله با جوندگان یکی از موضوعات اصلی در مناطق 8 گانه قم است و این طرح به‌صورت پایلوت از این منطقه آغاز شد.
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: بعد از یک سال آزمون‌وخطا، این طرح در مناطق شهری عملیاتی شده و طرح کنترل جوندگان در 26 ناحیه در حال انجام است و هر روز نیز محورها مشخص می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه طعمه‌گذاری برای جوندگان در مناطق با نظارت مرکز بهداشت انجام می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق آمار سامانه 137 مقابله با جوندگان همچنان از دغدغه‌های شهروندان است، کار طعمه‌گذاری به‌صورت گسترده انجام می‌شود.
به گفته وی، علی‌رغم طعمه‌گذاری باید وضعیت مقابله با جوندگان به‌صورت تخصصی از سوی پیمانکاران دنبال شود و طعمه‌گذاری در سطح مناطق انجام‌شده و تا یک ماه آینده بازخورد آن کنترل و بررسی می‌شود و در تلاش هستیم این طرح در سطح شهر به‌طور یکپارچه پیگیری شود.
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: قرار است در اصلاح بودجه نیز اعتبارات این بخش در مقابله با جوندگان را طبق کار تخصصی پیمانکاران مدنظر قرار دهیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb08b8.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما