تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 13047
استاندار قم گفت: اعتبارات استانی در قم اندک است اما تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا شرایط مسجد جامع و مصلی پردیسان برای حضور نمازگزاران مهیا شود.
مسجد جامع پردیسان با مشارکت دستگاه‌ها تکمیل شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه بررسی مشکلات پروژه مسجد جامع و مصلی پردیسان  که در دفتر امام‌جمعه پردیسان قم برگزار شد اظهار داشت: مردم پردیسان انتظارات بسیاری از دولت و شهرداری دارند و مشکلاتی در این منطقه وجود دارد که باید حل شود. 
وی تأکید کرد: مردم در نیازمندی‌های عمومی هر چه مطالبه کنند محق هستند و دستگاه‌ها باید به‌صورت ویژه به این مسائل بپردازند. 
استاندار قم با تقدیر از دستگاه‌هایی که در حل مشکلات پردیسان اهتمام دارند گفت: جلساتی در ارتباط با نیازمندهای پردیسان برگزار شده و بخشی از آن‌ها حل‌شده و بخشی از آن در آینده حل خواهد شد. 
وی با اشاره به اهمیت تکمیل مسجد جامع و مصلی پردیسان افزود: تنها مرکزی که در پردیسان می‌تواند ضعف زیرساخت‌های فرهنگی را جبران کند و پایگاه حرکت‌های اثرگذار انقلابی و فرهنگی باشد مسجد جامع است. 
شاهچراغی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات متدینین در پردیسان تکمیل مسجد جامع و مصلی این منطقه است ادامه داد: در گذشته سنگ بنای این ساختمان گذاشته‌شده و در حال حاضر اینکه این پروژه را نقد کنیم حاصلی ندارد بلکه باید برای ساماندهی و تکمیل آن فکری کرد. 
وی با اشاره به اینکه مصلی پردیسان در حال حاضر چندان وضعیت مطلوبی ندارد گفت: این موضوع از مطالبات استان قم در سفر ریاست جمهوری هم بود. 
استاندار قم افزود: باید هر دستگاهی ظرفیت‌های خود را محاسبه کرده و برای تکمیل این پروژه به کار بگیرد. ظرفیت ممکن است اعتبارات باشد یا مجوز و یا توان اجرایی که باید با هم‌افزایی شرایط را از این بهتر کرد. 
وی با اشاره به اینکه محدودیت اعتبارات بسیار زیادی در استانداری قم وجود دارد گفت: با این‌همه تلاش می‌کنیم قدری اعتبارات برای معضلات فوری مصلی و مسجد جامع فراهم کنیم. 
شاهچراغی تصریح کرد: اعتبارات مربوط به تکمیل مصلی به طور مستقیم از تهران تأمین می‌شود و به استانداری پرداخت نمی‌شود با این حال برای سفر ریاست جمهوری این موضوع را مطالبه خواهیم کرد.
وی از شهرداری قم خواست در امور مربوط به ایجاد زیرساخت‌های حداقلی در مسجد جامع و مصلی پردیسان تسهیل گری کرده و اعتباراتی را نیز برای این موضوع در نظر بگیرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcef78z.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما