تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 10597
استاندار قم با تاکید بر اهمیت حضور مردم در عرصه‌ اقتصادی گفت: موتور محرک اقتصاد کشور و استان بخش خصوصی است و باید بسترهای لازم را برای مشارکت مردم ایجاد کنیم.
استاندار قم: بسترهای فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد ایجاد شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدتقی شاهچراغی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده قم در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این استان طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط کنونی که استکبار ظالمانه در تلاش است که همه راه‌های رشد و توسعه کشور را مسدود کند، مردم و بخش خصوصی نقش پررنگی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارند.
وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز باید از ظرفیت مردم به نحو مطلوب استفاده شود، چرا که موتور محرک اقتصاد کشور بخش خصوصی است، منابع ما کم یا زیاد باشد، تنها بخش خصوصی که جزیی از مردم است می‌تواند اثرگذار باشد، باید تلاش کنیم، شرایط این مسیر به گونه‌ای فراهم شود که کار با قوت پیش برود.
استاندار قم نیروی انسانی را شاخصه یک اقتصاد قوی دانست و گفت: خوشبختانه ما در استان یک مردم خوب، متدین و قانع داریم، و در درون این جمعیت نیز نیروهای با فکر، بادرایت و کارآفرین بسیاری وجود دارند، که با داشتن چنین ظرفیتی اداره استان کار چندان دشواری نیست.
شاهچراغی همچنین بیان داشت: از نظر وسعتی سرزمینی نیز قم استان بزرگی نیست، و این ویژگی باعث شده که بتوانیم، نظام مسائل موجود را به راحتی پیگیری و رفع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته، ما در برخی حوزه‌ها با مشکل‌های روزهای اول مواجه نیستیم، البته مشکلات باقیمانده و بر زمین مانده را نمی‌شود در قالب یک سیستم اداری و روش جاری حل کرد، اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد با شیوه‌های سنتی ممکن نیست.
استاندار قم همچنین اظهار کرد: باور ما این است که پایانه صادراتی استان باید گمرک قم باشد، چون در یک شهر و در یک جغرافیا هستیم.
وی مهم بودن نمایشگاه‌های تجاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ کفش و سایر کالاهای صادراتی، فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی استان است.
در این آیین از ۲۲ شرکت بخش خصوصی و بانک‌های ملی و ملت و اداره‌کل گمرک قم به عنوان صادرکنندگان برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbzsb8.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما