تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 12958
مدیر منطقه هفت شهرداری قم از ایجاد باغ مزار قبرستان نو خبر داد و گفت: با توجه به طرح تخریب ۱۳۲ مغازه مجاور قبرستان نو در خیابان امیرکبیر، تمام این مغازه‌ها طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال تملک و تخریب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به قم، واگذاری اراضی ۴۸ هکتاری برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری تصویب شد، اظهار کرد: ازجمله طرح‌هایی که در دستور کار قرار گرفت، تخریب ۱۳۲ مغازه مجاور قبرستان نو در خیابان امیرکبیر بود.  
وی با تأکید بر اینکه این مغازه‌ها مشکلات و معضلات ترافیکی و اجتماعی را به دنبال داشته‌اند، افزود: قرار بود سازمان بهسازی این تملکات را انجام دهد که با دستور شهردار قم، این کار به شهرداری منطقه واگذار شد و پس از تخریب ملک‌ها و اماکن پشت آن‌ها، ۵ هکتار فضای باز شهری با دید مناسب در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و امیدواریم که اداره کل اوقاف نیز همکاری لازم را داشته باشد.  
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه طرح شهرداری تبدیل این منطقه به باغ مزار است افزود: البته سازمان اوقاف نگرانی‌هایی دارد که در این خصوص شهرداری طرح‌هایی را تدارک دیده است.  
وی با بیان اینکه محل تأمین اعتبار برای تملک این مغازه‌ها اراضی ۴۸ هکتاری است گفت: چهار باب مغازه از گذشته تملک شده و ۱۱ پلاک نیز توسط سازمان بهسازی تملک شده بود و باقی تملک بر عهده شهرداری منطقه هفت است که با دریافت مجوزهای قانونی طرح به‌سرعت اجرا می‌شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم تمام مغازه‌های باقی‌مانده را تملک کنیم و اگر این بازگشایی صورت گیرد، وضعیت اطراف حرم مطهر در بخش خیابان امیرکبیر شرایط متفاوت و مطلوبی خواهد داشت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcevo8z.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما