تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : 12534
مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۵ پلاک به ارزش هزار و 200 میلیارد ریال در پروژه فاز 5 عمار یاسر تملک شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه فاز 5 عمار یاسر اظهار داشت: پروژه فاز 5 عمار یاسر در مجموع شامل حدفاصل خیابان معلم تا خیابان شهید فاطمی و از آنجا تا میدان سپاه است که ادامه تونل غدیر نیز در محدوده ممتاز وارد سطح می‌شود و تا فواصلی که اعلام شد ادامه پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین کارها در حوزه شهرداری، تملک است تصریح کرد: این پروژه چندین سال تملک آن در حال انجام بوده است ولی با توجه به اهمیت پروژه و نارضایتی مردم از وضعیتی که وجود داشت و چندین سال به‌صورت کارگاهی باقی‌مانده بود، اجرای آن را در دستور کار قرار گرفت.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم افزود: یک سری از پلاک‌ها تملک شده و مابقی به‌صورت بافت فرسوده باقی‌مانده بود که دکتر سقائیان نژاد شهردار و شورای اسلامی شهر به‌صورت ویژه به این پروژه ورود کردند و با جمع شدن تمام توان شهرداری، این پروژه عملیاتی شد.
به گفته وی، تملکات به‌صورت ویژه از بهمن‌ماه 1400 شروع و تا پایان اسفند 1401 با تلاش‌های مضاعف 73 پلاک در مسیر از حدفاصل معلم تا شهید فاطمی تملک شد که از نظر تعداد و مبلغ به میزان 330 میلیارد تومان بی‌نظیر بوده است.
رمضانی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۵ پلاک به ارزش ۱۲۰0 میلیارد ریال در این پروژه تملک شده است گفت: برخی از پلاک‌ها در این محدوده با مساحت بالایی بود و با تشکیل جلساتی از سوی شهردار و فعالیت تیم شکل‌گرفته و همراهی مردم، اتفاقات خوبی در زمینه تملک روی داد.
وی با تقدیر از همراهی همه ارکان و ظرفیت‌های شهرداری در به سرانجام رسیدن تملکات، مطرح کرد: در این پروژه خواسته‌های مردم مورد توجه قرار گرفت و با معوض زمین و پول نقد سعی شد رضایت شهروندان فراهم شود.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های مختلف منطقه و ستاد تا خیابان شهید فاطمی تملکی باقی نمانده است و در حال حاضر بر روی تملک خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن متمرکز هستیم تا 23 پلاک را در سه ماه بتوانیم تملک کرده و پروژه در منطقه به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: هر پروژه‌ای دشواری‌های خاص خود را داشته و این پروژه وقتی بازگشایی شود خستگی سال‌ها تلاش همکاران مرتفع می‌گردد، گاهی در تملک‌ها نیز مجبور بودیم از ابزارهای قانونی مانند کمیسیون ماده 8 و 9 به‌اجبار استفاده کنیم ولی هدف ما آسایش مردم و بهبود عبور و مرور است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceen8z.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما