تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 12496
آیین معنوی و پرفیض قرائت دعای روحبخش عرفه عصر چهارشنبه با حضور گسترده زائران، مجاوران، ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت‌(ع) در شبستان امام‌ خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم برگزار شد.
آیین معنوی قرائت دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی با تاکید بر اینکه روز عاشورا باید به عنوان روز عزتمندانه مبارزه با ظلم در همه جهان به ثبت برسد اظهار داشت: حتی کسانی که به اسلام و مکتب تشیع اعتقاد ندارند، نیز باید به بزرگی این روز پی‌ببرند.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ادامه افزود: این کم کاری ما اهالی حوزه علمیه است که جهان مسیحیت و جهان غیرمسیحیت با یک روز با عظمت جهانی به نام روز دعای عرفه امام حسین‌(ع) آشنا نیستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید برای غربت جهانی روز عرفه اشک بریزیم و برای رفع غربت دعا کنیم، این معنویتی که مردم ما در روز عرفه دارند، جشن باشکوهی است.
پناهیان اظهار کرد: همه ایران اسلامی با معرفت و شناخت با روز عرفه برخورد می‌کند، این خیلی زیباست ولی کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: درصد کمی از مردم جهان این آیین را اجرا می‌کنند، در حالیکه قرار است مقدمه‌سازان ظهور امام عصر باشیم.
پناهیان گفت: برای معرفی اسلام و حضرت سیدالشهدا به جهان، تنها معرفی‌نامه‌ای که جهانیان در آن غرق شوند و بایندیشند دعای عرفه است.
وی بهترین عنوان برای روز عرفه را روز مثبت نگری و مثبت اندیشی دانست و گفت: دعای عرفه معنویت عاشقانه را کنار می‌گذارد و فرهنگ معنویت معشوقانه را به میدان می‌آورد.
همزمان با نهم ذی‌الحجه روز عرفه و سالروز شهادت جانسوز حضرت مسلم‌بن‌عقیل‌(ع) مکان‌های مختلف مذهبی شهر قم به‌ویژه مسجد جمکران و بقاع متبرک امامزادگان شاهد خیل عظیم زائران و مشتاقان اهل بیت بود، که ضمن سوگواری و ذکر مصیبت، با زمزمه دعا و نیایش با خدای خود راز و نیاز کردند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb0ab8.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما