تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 10375
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از انعقاد 4 قرارداد اجرایی برای چهار پروژه مهم شهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بازآفرینی محله چهل اختران، بازآفرینی محورهای محله نوبهار و دروازه ری، ساماندهی قبرستان نو و بازآفرینی فاز ۵ عمار یاسر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهبود و ساماندهی هسته مرکزی به‌ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: پروژه‌های مؤثری در زمینه زیارت در اطراف حرم  در دست اقدام هستند.
وی واگذاری تصمیم‌گیری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به استان را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: این اراضی برای پشتیبانی طرح‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده که هم‌اکنون با جدیت بین شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای انجام است.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) افزود: دراین‌بین محورهای مهم گردشگری و فرهنگی تعریف‌شده‌است که شهرداری و به‌تبع آن سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر طی ۵ سال گذشته به آن توجه کرده است و فلسفه این محورها رونق گردشگر و زائر فرهنگی است تا ظرفیت‌های تاریخی قم مانند امامزاده مبرقع علیه‌السلام، بیوت مراجع و هم‌چنین اقامتگاه حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و دیگر جاذبه‌های تاریخی شناخته شود.
وی با تأکید بر اینکه برای این امر محور فرهنگی به طول ۵ کیلومتر تعریف‌شده‌است گفت: علاوه بر آن محور تاریخی در بازار و هسته مرکزی نیز بهسازی شده و برای این امر کف سازی و اصلاح معابر و همچنین خدماتی مانند ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تعریف‌شده‌است.
به گفته خاکی، اعتبارات مسیرهای گردشگری و فرهنگی سطر بندی شده و در حال نهایی شدن است؛ برای محور فرهنگی شاخص که در اطراف حرم مطهر شکل گرفته، ۱۰ پروژه شاخص تعریف‌شده که برای ۴ پروژه آن تفاهم‌نامه‌هایی برای آن میان شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی امضاء شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مسیرها و پروژه‌ها شامل بازآفرینی محله چهل اختران و ساماندهی محله موسی مبرقع، بازآفرینی محورهای محله نوبهار و بازگشایی دروازه ری، ساماندهی قبرستان نو و تملک املاک تجاری پیرامون و در نهایت بازآفرینی فاز ۵ عمار یاسر است که منابعی برای آن تعیین شده‌است و ۶ پروژه دیگر در حال عقد قرار داد و امضای تفاهم‌نامه هستیم.
خاکی به اراضی مهم ۴۸ هکتاری اشاره و ابراز کرد: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مهم‌ترین منبع و اعتبارات برای پروژه‌های مهم شهر است و پشتوانه پروژه‌های اطراف حرم خواهد بود. https://qomefori.ir/vdcftmdy.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما