تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 12482
مدیر منطقه 2 شهرداری قم از تأکید و توجه به اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به‌عنوان اولویت‌های این منطقه در سال 1402 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بازدید میدانی طرح‌های بازآفرینی و بررسی اقدامات انجام‌شده در محلات هدف این طرح در محدوده منطقه دو  با حضور رضا رحیمی مدیر منطقه، خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی و اطراف حرم مطهر قم و جمعی از مسئولین و کارشناسان این حوزه برگزار شد .
مدیر منطقه دو شهرداری قم در حاشیه این بازدید گفت: رویکرد اصلی در برنامه‌های بازآفرینی شهری، ارتقای اقتصادی و اجتماعی با انجام پروژه‌های عمرانی متفاوت با تأمین اعتبار موردنیاز از محل اراضی 32 هکتاری و 48 هکتاری است که در همین راستا با برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده اقدامات متنوعی را در حال انجام است.
وی ادامه داد: بعضی از محلات منطقه 2 به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی نیاز به انجام پروژه‌های عمرانی متفاوتی مانند تملک زمین جهت تأمین سرانه‌هایی نظیر پارکینگ و فضای سبز، جمع‌آوری آب‌های سطحی، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی و ... دارد.
رحیمی افزود: در سال‌های اخیر با تعریف و اجرای پروژه متعدد در محلات هدف گام‌های مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات موردنیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته که می‌توان به احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شهید عزیززادگان، اجرای شبکه فاضلاب، احداث پارک صداقت، آسفالت معابر، بهبود ساخت‌وسازها و روشنایی معابر اشاره کرد.
مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به وجود 170 هکتار بافت فرسوده مصوب و 300 هکتار محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی شامل محله شیخ‌آباد،علی‌آباد سعدگان و محله امین‌آباد گفت: بیش از 20 پروژه تملک و احداث از محل تأمین اعتبار اراضی 32 و 48 هکتاری در دستور کار است و امیدواریم با تصویب و تأمین اعتبار آن‌ها اقدامات مناسبی را در این راستا انجام دهیم.
وی با اشاره به تشکیل پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی منطقه 2 با حضور مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی و اطراف حرم مطهر قم، مدیرکل طر‌ح‌های شهری معاونت شهرسازی به جهت اهمیت موضوع از ابتدای سال 1402، گفت در آخرین جلسه این ستاد، برنامه‌ریزی جهت تهیه طرح مطالعاتی محله قدیمی شادقلی خان در دستور کار قرار گرفت./
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxt9q.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما