تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 12445
مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، با اشاره به ویژگی‌های شهرهای قم و کاشان گفت: این 2 شهر مقصد گردشگری مذهبی و انقلابی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حمید نادری در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم، در خصوص انعقاد تفاهم نامه قم و کاشان اظهار داشت: با توجه به قرابتی که میان این 2 شهر در حوزه های مذهبی، انقلابی، دفاع مقدس و زیارتی و نیز از لحاظ بُعد مسافت و قرابت تاریخی بر اساس اسنادی که از قدیم الایام وجود دارد، شهرداری ها و سازمان های فرهنگی این 2 شهر بر آن شدند، برنامه های مشترک در حوزه فرهنگی، هنری، گردشگری، اجتماعی و آموزش های شهروندی انجام دهند.
وی تاکید کرد: این برنامه‌ها به این صورت تبادل تجربیات و برنامه ها در کاهش هزینه ها نقش موثری دارند. 
وی تصریح کرد: ظرفیت های قم و کاشان در حوزه های مختلف و تبادل تجربه و تولیدات محصولات مشترک در حوزه معرفی شهری بخشی از این تفاهم نامه است.
نادری بیان کرد: اتفاقات در این 2 شهر و مناسبت های مذهبی اطلاع رسانی و تبلیغات و مباحث خدمات رسانی به زائران و جذب گردشگر و استفاده از منافع پایدار گردشگری نیز از دیگر مباحث این تفاهم نامه است.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم، قم و کاشان به عنوان محورهای شهر تاریخی و انقلابی بتوانند گردشگری تبادل کنند، به ویژه قم مبدا حضور گردشگران عرب زبان است و این زائران دوست دارند، به شهرهای خوش آب و هوا بروند که وجود شهرهای کاشان، نیاسر و قمصر در نزدیکی شهر قم و فضاهای زیارتی آنان، می تواند گردشگران عرب را به شهر کاشان هدایت کند.
وی با اشاره به حضور هیات‌های مختلف مذهبی و اشتراکات مذهبی این 2 شهر گفت: از این ظرفیت می‌توانیم در مناسبت‌های گوناگون از جمله اربعین حسینی(ع) برای خدمات‌رسانی به زائران بهره ببریم و با توجه به این که کربلا خواهرخواندگی قم دارد و نیز خواهرخواندگی کاشان را با نجف داریم، این ظرفیت مهمی به شمار می رود. 
نادری افزود: توجه به این ظرفیت ها در مفاد تفاهم نامه آمده است و همچنین در برگزاری هفته های فرهنگی، جشنواره ها، نمایشگاه ها و شب های شعر و معرفی هنرمندان صنایع دستی و ایجاد بازارچه های صنایع دستی و خانه موزه‌های شهدا و دفاع مقدس و تعریف مسیرهای گردشگری و هدایت گردشگران برنامه ریزی شده است. 
وی بیان کرد: به طور هدفمند سعی کردیم، از ظرفیت های مختلف با توجه به زمان محدود استفاده و نمونه هایی را به کاشان معرفی کنیم، در حوزه سلامت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور که مرکز قلب ایران است و خدمات به گردشگران خارجی و داخلی ارایه خواهد داد، به عنوان یک قطب سلامت در برنامه ریزی می‌تواند کاشان را منتفع نماید.  
وی عنوان کرد: مجموعه امامزاده مبرقع(ع) و امامزادگان(ع) در کاشان نیز می تواند در هدایت شهروندان در حوزه گرشگری مذهبی مورد توجه قرار بگیرد و با این مجموعه شبکه مذهبی شکل بدهد تا برنامه های مشترک با هیات های مذهبی داشته باشیم.
مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: بنا داریم، براساس تفاهم نامه خانه موزه شهیدان زین الدین را به عنوان الگویی در ایثار و شهادت به دانش آموزان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: در کاشان درخواست داشتند، تجربیات ما در برگزاری تورهای گردشگری مقاومت الگو بگیرند، یکی از این الگوهای مهم خانه موزه شهیدان زین الدین است و دیگر خانه موزه ها نیز در حال راه اندازی هستند تا شبکه گردشگری مقاومت را رقم بزنیم.
وی اظهار داشت: در مجموعه برنامه های این نشست سعی شد، گوشه ای از ظرفیت های متنوع گردشگری در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، زیارتی و سلامت معرفی شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcftjdy.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما