تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 12394
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از برنامه‌ریزی ویژه و تشدید فعالیت‌ها در حوزه برخورد با معضل موش‌ها در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اینکه یکی از مطالبات شهروندان و معضلات شهر، موش است، اظهار داشت: با توجه به اینکه به‌هرحال بحث اینکه موش در سطح شهر یک معضل بوده و از طرفی متولی خاصی نداشت؛ شهرداری این موضوع را به‌عنوان یک دغدغه در سطح استان مطرح کرد که نهایتاً جلساتی در این راستا در سطح استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه هفت دستگاه ازجمله مرکز بهداشت استان، محیط‌زیست، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، شهرداری و... در این زمینه مسئولیت دارند، ابراز کرد: برای هر کدام این دستگاه‌ها شرح و وظایفی مشخص‌شده که از سال گذشته با برگزاری جلساتی این موضوع در دستور کار بود.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تماس‌های شهروندان با سامانه ارتباط مردمی 137 و در جهت رفع دغدغه‌ها، چند اقدام شناسایی، برخورد، تله گذاری و... صورت گرفت که در این خصوص ناحیه یک منطقه 3 به‌عنوان پایلوت مشخص و به جهت اینکه تماس‌های زیادی از آن محل بود، شناسایی شد و در چندین مرحله با سایر دستگاه‌ها جلساتی برگزار و خوشبختانه اقدامات در این طرح پایلوت نتیجه داد.
وی با تأکید بر اینکه با بررسی‌های انجام‌گرفته بهترین سموم انتخاب شد، مطرح کرد: در سال 1402 یکی از بحث‌هایی که از 1401 بود، بحث اعتبارات بود که 4 میلیارد تومان برای سال 1402 بودجه تخصیص‌یافته و اقدامات در این راستا شروع‌شده است.
میرهادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سومین مرحله است که در سطح شهر، طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی موش‌ها را انجام داده‌ایم و کل شهر را در سه مرحله نزدیک به 6558 محل هم طعمه‌گذاری و هم لانه‌کوبی شده است.
وی با اشاره به اینکه موش‌های شناسایی‌شده از نوع نروژی و به موش‌های فاضلابی معروف است، یادآور شد: شهرداری، مرکز بهداشت و سایر دستگاه‌هایی که متولی بوده کمک می‌کنند؛ نزدیک به 37 کیلومتر در سطح شهر، انهار درگیر معضل وجود دارد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در جلسات برگزارشده شرح وظایف مشخص و به دستگاه‌ها ابلاغ‌شده است، اذعان کرد: در مورد موش‌ها پیرامون کافه‌های مخابرات و اتاقک‌های برق و محله‌های مخروبه می‌تواند معضل جدی باشد و ما بیشتر نهرهای شهری، فضای سبز پیرامون خیابان‌ها و جاهایی که تماس شهروند بوده را به‌عنوان معضل دنبال کردیم.
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه معضل موش‌ها به صفر نمی‌رسد و ما به حداقل ممکن خواهیم رسید، اظهار داشت: نقاطی که طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی شده، از اهم اقداماتی بود که در یک سال اتفاق افتاده است و امیدواریم با همراهی مسئولان این معضل به‌زودی حل شود.
میرهادی در پایان اضافه کرد: اکثر محلاتی که معضل موش داشته و درگیر شده‌اند، شناسایی و اقدامات در دست انجام است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci5paz.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما