تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 12373
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان، در بخش‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ابلاغ شده توسط سازمان جهاد کشاورزی، کودهای شیمیایی یارانه‌ای تخصیص داده شده‌است.
تمامی محصولات کشاورزی الگوی کشت قم کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین زند روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در حال حاضر برنامه الگوی کشت استان قم شامل ۹۴ نوع محصول کشاورزی در سطح بیش از ۷۵ هزار هکتار است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همه این محصولات کود یارانه‌ای تامین و تدارک دیده شده‌است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین و تدارک کودهای یارانه ای استان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از هفت هزار تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه برای استان قم تدارک شده‌است.
وی تاکید کرد: تنها در فروردین و اردیبهشت‌ماه بیش از ۲ هزار تُن کود یارانه‌ای در بخش کشاورزی توزیع و مصرف شده‌است و در حال حاضر بیش از چهار هزار تُن انواع کودهای یادشده در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان برای تامین به موقع نیاز کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی ذخیره سازی شده‌است.
زند گفت: شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان شامل ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی است که کودهای شیمیایی یارانه‌ای از طریق این شبکه و با قیمت‌های مصوب و تحت کنترل و نظارت کامل به مصرف کشاورزان و از طریق حواله های الکترونیکی توزیع می‌شود.
در مجموع ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد که از این میزان ۶۴ هزار هکتار زیر کشت می‌باشد که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.
به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfmmdy.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما