تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : 12305
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی موجود برای اتباع خارجی گفت: ۱۵۰ دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی از اتباع در مراکز آموزشی این استان تحصیل می‌کنند.
۱۵۰ دانشجوی رشته‌های پزشکی از اتباع خارجی در مراکز آموزشی قم تحصیل می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی اکبر زارعی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحصیل بیشتر این دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در موضوع آموزش سیاست بر این است که اتباع بعد از پایان تحصیلات عالی به کشور خود برگردند و به مردم سرزمین خود خدمت کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ هزار نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی درقم تحصیل می‌کنند.
وی همچنین اظهار داشت: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز تبعه خارجی که بیشتر از اتباع افغان هستند نیز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس این استان تحصیل می‌کنند.
زارعی گفت: نگاه دولت آیت الله رییسی در مورد اتباع این است که موضوع از تهدید محوری به فرصت محوری بازگردد و دولت نیز اتباعی که با ما زندگی می کنند را مدیریت کرده و از حضور آنان بهره برداری مثبت کند.
وی افزود: همانطور که در حوزه اقتصادی از حضور اتباع خارجی بویژه افغانستانی‌ها در استان قم بهره برده‌ایم و حتی اتباع با ایجاد واحدهای صنعتی اشتغال برای اتباع ایرانی ایجاد کرده‌اند در حوزه فرهنگ نیز چون فرهنگ ما و افغان‌ها بسیار به هم شبیه است بهره‌های فرهنگی زیادی شاهد بوده‌ایم.
وی از فعالیت ۴۰۰ هیات مذهبی اتباع خارجی این استان خبر داد و گفت: ۲۲۰ هیات در این بین به هیات های زیر مجموعه طلاب جامعه المصطفی العالمیه اختصاص دارد.
زارعی گفت:‌ هیات‌های مذهبی اتباع خارجی در بزنگاه ها و مراسم های قم کمک کار بوده‌اند به طوری که در نیمه شعبان گذشته ۳۱ موکب از اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و هند به زائران میلیونی جمکران خدمت رسانی کردند.
قم با پذیرش اتباع ۹۰ کشور خارجی دومین استان کشور از نظر تکثر اتباع در کشور و پنجمین استان  در پذیرش اتباع افغان است.
نزدیک به ۲۲۰ هزار تن از اتباع خارجی در قم سکونت دارند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcamen6.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما