تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 12129
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم:

۳۰۰ سرمایه‌گذار از اتباع خارجی در قم فعالیت اقتصادی دارند

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم گفت: ۳۰۰ سرمایه‌گذار از اتباع خارجی در قم فعالیت اقتصادی دارند و دراین بین برخی از آنان در زمره افرادی هستند که سرمایه‌گذاری را در ایران فرا گرفته‌اند.
۳۰۰ سرمایه‌گذار از اتباع خارجی در قم فعالیت اقتصادی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی اکبر زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ برخی دیگر از سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در قم از کشورهای خود سرمایه آورده و دراین بین تعداد زیادی از اتباع افغانستان دیده می‌شود.
وی ابراز داشت: به منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی درقم،‌ پنجره واحدی با همفکری افرادی که در سیاست‌های کلی استان تصمیم می‌گیرند ایجاد شده‌است که سرمایه اتباع جذب و اشتغال ایجاد شود.
وی در مورد مشوق‌های ایجاد شده برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان قم گفت: اعطای اقامت‌های بلند مدت به فعالان اقتصادی خارجی که سرمایه‌های راکد را در تولید مصرف کنند در زمره مهم‌ترین مشوق ها برشمرده می‌شود.
زارعی افزود: اخیرا نزدیک به ۱۶ نفر از اتباع افغاستان، سه نفر از اتباع پاکستان و پنج نفر از اتباع عراق به عنوان سرمایه‌گذار خارجی در استان قم جذب شده‌اند.
وی با اشاره به دیگر مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری اتباع گفت: تسهیلات در قالب اعطای زمین در شهرک‌های صنعتی و ارائه خدماتی چون آب ، برق و گاز و ایجاد راه دسترسی از جمله مشوق هاست و در بسیاری اوقات تخفیف هم به اتباع داده شده‌است.
وی افزود: درصدد هستیم انجمن جذب و حمایت از سرمایه خارجی را در استان قم ایجاد کنیم که محوریت آن با خود اتباع سرمایه‌گذار باشد.
زارعی در مورد اعطای کارت اشتغال به اتباع خارجی استان قم گفت: با اداره کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کرده‌ایم که بتوانیم برای اتباع کارت اشتغال بگیریم و حتی کارگرهایی که فصلی کار می‌کنند نیز شامل این بحث شوند و طی آن همه سرمایه‌گذاران با کد ملی کارفرما تعداد کارگری از اتباع را استفاده می‌کنند و کارفرما ملزم می‌شود وقتی کارت اشتغال صادر شد اتباع را بیمه نیز نماید.
قم با پذیرش اتباع ۹۰ کشور خارجی دومین استان کشور از نظر تکثر اتباع در کشور است.
در قم تعداد بالای اتباع به خصوص اتباع افغانستانی را شاهد هستیم و از این حیث قم پنجمین استان کشور در پذیرش اتباع افغان می‌باشد.
نزدیک به ۲۲۰ هزار تن از اتباع خارجی در قم سکونت دارند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceoz8z.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما