تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 12235
کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: امروز باد شدید با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد و احتمال بروز سیلاب در داخل شهر به‌ویژه مناطق غربی استان بر اثر بارش‌های رگباری کوتاه‌مدت دور از انتظار نیست.
وزش باد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر و سیلابی شدن مسیل‌ها در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسمان امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود
وی اضافه کرد: بارش در برخی مناطقی از شهر یا غرب استان ممکن است موجب آب‌گرفتگی معابر یا سیلابی شدن مسیل‌ها شود و وزش باد نیز شدید در حد طوفان و با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: فردا نیز شرایط افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، باد شدید و گردوخاک را در پیش داریم، ولی شدت آن نسبت به امروز کمتر است.
به گفته قاضی، شرایط جوی در روز شنبه هفته آینده نیز همانند جمعه است و فقط رگبار و رعدوبرق رخ نخواهد داد.
وی تصریح کرد: این روند به‌صورت متناوب تا چهارشنبه یا پنجشنبه هفته آینده ادامه دارد و به‌ویژه در روز دوشنبه بارش‌ها شدت خواهد گرفت.
وی گفت: دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۵، ۳۳، ۳۵ و امشب و فرداشب، ۱۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: سیلی که روز گذشته در بخش دستجرد به وقوع پیوست، بر اثر بارش شدید در بازه زمانی یک ساعت بود که به میزان ۱۴ میلی‌متر ثبت شد.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccpiqs.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما