تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 10961
کارشناس هواشناسی قم گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی که در استان حاکم است، دمای بیشینه فردا و پس‌فردا پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.
دمای بیشینه قم پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به نتایج تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده خواهد بود.
وی اضافه کرد: فردا و پس‌فردا نیز آسمان در بیشتر ساعات قسمتی ابری و همراه با افزایش ابر و اوایل شب با بارش‌های پراکنده خواهد بود؛ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتا شدید و در اواخر وقت افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: حداکثر دما امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۸ و حداقل دما نیز برای امروز، فردا و پس‌فردا ۲، صفر و منفی یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده‌است.
قاضی بیان کرد: آسمان استان از جمعه تا شنبه قسمتی ابری است و اواخر وقت شنبه به تدریج با افزایش ابر و بارش همراه خواهد بود.
وی افزود: یکشنبه و دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی بعدی وارد استان می‌شود.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgqy9q.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما