تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 12159
صندوق اعتباری هنر به یکباره طرح‌های ازدواج و فرزندآوری که در راستای حمایت از اعضا بود قطع کرده است این در حالی است که رهبر معظم انقلاب یکی از اولویت‌های کشور را ازدواج و فرزندآوری عنوان کرده‌اند.
قطع یکباره طرح‌های حمایتی ازدواج و فرزندآوری صندوق هنر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در همین دیدار چند روز پیش رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که رهبر انقلاب از قانون جوانی جمعیت که در واقع حمایت از فرزندآوری در کشور بود تمجید کردند و آن را یکی از قوانین خوب مجلس برشمردند.
البته ایشان پیش‌ازاین نیز در سال‌های اخیر و خصوصاً در شهریورماه 1395 که سیاست‌های کلی خانواده را ابلاغ کردند بر این مهم تأکید کردند.
با این توصیه‌های رهبری انتظار می‌رود که دستگاه‌های مختلف علاوه بر قانون جوانی جمعیت خودشان نیز برای حمایت از خانواده‌ها اقداماتی را انجام بدهند.
در این میان صندوق اعتباری هنر یکی از نهادهایی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی بود که سال گذشته در این موضوع پیش‌گام بود به‌طوری که افراد تحت پوشش این صندوق از وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری و ازدواج می‌توانستند استفاده کنند.
علاوه بر این هدیه بلاعوضی نیز بابت تولد فرزند به افراد تحت پوشش تعلق می‌گرفت که متأسفانه امسال این حمایت‌ها قطع شده است.
در واقع صندوق اعتباری هنر این تسهیلات  و کمک‌ها را تا پایان سال 1401 اجرایی کرده و در تماس خبرنگار ما با کارشناسان این سازمان بر اتمام این طرح‌ها تأکید شد.
به این صورت که این تسهیلات و کمک‌ها به افرادی که در سال جدید ازدواج کنند یا فرزندی را به دنیا بیاورند تعلق نمی‌گیرد که در نوع خود جالب‌توجه است.
بگذریم که حمایت از ازدواج و فرزندآوری یکی از تأکیدات اصلی رهبر انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگان نظام است این اقدام صندوق هنر یک بی‌عدالتی محض نیز به شمار می‌رود.
چه تفاوتی بین عضوی که سال گذشته ازدواج کرده و یا امسال ازدواج کرده و یا شخصی که سال گذشته صاحب فرزند شده و عضو صندوق بوده با فردی که امسال صاحب فرزند شده است، وجود دارد.
این بی‌عدالتی و پارادوکسی که وجود دارد نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی صندوق دارد تا مشخص شود که گناه افرادی که امسال صاحب فرزند شده یا ازدواج کرده‌اند چیست که نمی‌توانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند.
قطعاً کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی رئیس این کمیسیون که تأکید زیادی بر روی قانون جوانی جمعیت دارند باید به این موضوع ورود کرده تا بلکه دلایل این بی‌عدالتی برای اعضای صندوق مشخص شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchwznz.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما