تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : 12110
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

قیام ۱۵ خرداد نماد دلبستگی مردم به مرجعیت شیعه است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد نماد دلبستگی و ارادت مردم به روحانیت و مرجعیت شیعه است گفت: پیوند با روحانیت از قله‌های افتخارآمیزی است که دشمن هدف قرار داده، و به خیال خودش دنبال جدا کردن مردم، و تخریب شخصیت‌های روحانی است.
قیام ۱۵ خرداد نماد دلبستگی مردم به مرجعیت شیعه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری
حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، قیام ۱۵ خرداد و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان اظهار داشت: آوردن مردم به صحنه وظیفه همگانی است، باید با همفکری یکدیگر بستر بروز و ظهور عشق و ارادت جامعه به انقلاب، ولایت و اهل بیت‌(ع) را فراهم کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: نباید بگذاریم، شخصیت حضرت امام‌(ره) مورد هجمه قرار گیرد، در فتنه سال گذشته تخریب‌های بی‌سابقه‌ای ‌به شخصیت بزرگوار امامین انقلاب صورت گرفت.
وی بیان داشت: با توجه به مقایسه این انقلاب شکوهمند با دوران پهلوی و شعارهایی که در جریان این فتنه داده می‌شد، می‌طلبد که شخصیت حضرت امام و خیانت‌های رژیم شاهنشاهی از طریق هنر یا ابزارهای مختلف دیگر تبیین شود.
ذاکری همچنین با اشاره شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: تبیین ریشه‌ها و علل این قیام، همچنین نقش مردم، روحانیت و مرجعیت نیز ضروری است، ۱۵ خرداد نماد دلبستگی و ارادت مردم به روحانیت و مرجعیت شیعه، و پشتیبانی از آنان می‌باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این از قله‌های افتخارآمیزی است که دشمن هدف قرار داده، و به خیال خودش دنبال جدا کردن مردم از روحانیت و تخریب شخصیت‌های روحانی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین خاطرنشان کرد: برای معرفی نقش روحانیت در تاریخ معاصر کشور و عزت و سربلندی انقلاب اسلامی، اقدام‌های زیادی می‌توان انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه منشا قیام ۱۵ خرداد شهر مقدس قم بوده است تصریح کرد: مدرسه علمیه فیضیه، بیت امام و مردم قم منشا قیام ۱۵ خرداد هستند، ولی با این حال کارهای زیادی برای تبیین این واقعیت انجام نشده‌است.
ذاکری گفت: نسل امروز باید با چرایی شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد، پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت و مرجعیت شیعه و حضور به موقع در صحنه و تغییر معادله‌ها، مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و اسرائیل خبیث آشنا شوند.
وی گفت: مکان‌هایی مانندحرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، مدرسه فیضیه و بیت تاریخی حضرت امام که در قیام ۱۵ خرداد مورد توجه بودند، فرصت خوبی برای برپایی نمایشگاه‌های تبیینی است.
وی در ادامه افزود: مراکز حوزوی، علمی و فرهنگی که با قشر جوان و نوجوان سر و کار دارند، اندیشه‌های حضرت امام را در قالب نشست‌های تخصصی بازخوانی کنند.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی قم در بخشی از سخنان خود برنامه‌های سالگرد حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: سیزدهم خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه از طرف رهبر معظم انقلاب مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار می‌شود.
وی افزود: چهاردهم خردادماه نیز پس از نماز مغرب و عشا از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نهادهای عضو، مراسم سالگرد ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: ساعت ۹:۳۰ پانزدهم خردادماه نیز، مراسم راهپیمایی از میدان روح‌الله به سمت حرم مطهر حضرت معصومه انجام، و در پایان نیز یکی از شخصیت‌ها سخنرانی‌ می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نامگذاری هفتم تا دوازدهم تیرماه به عنوان بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: برای تبیین این مساله و ابعاد جنایت‌های اخیر امریکا همچنین حضور، دخالت، برنامه‌ریزی و اقدام‌های مخرب منافقان در فتنه سال گذشته، نمایشگاهی با همکاری اداره‌کل اطلاعات قم، سپاه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری برپا می شود.
وی یادآور شد: امسال حجم قابل توجهی از مبلغان اعزامی را از قم به اقصی نقاط داریم، باید از این فرصت استفاده، و در کل کشور اقدام‌های موثری را شاهد باشیم.
قیام ۱۵ خرداد نماد دلبستگی مردم به مرجعیت شیعه است
مدیر موسسه نشر و تنظیم آثار حضرت امام(ره) قم نیز با بیان اینکه در ایام سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در بیت امام برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود افزود: در این ایام کاروان‌های بسیاری به قم می‌آیند، یکی از مکان‌هایی که حضور پیدا می‌کنند، بیت امام است.
حجت‌الاسلام عباس کمساری افزود: در برخی روزها حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به این مکان مراجعه می‌کنند.
وی بیان داشت: پس از ۳۴ سال از رحلت امام و برغم آنکه خیلی از این زائران حضرت امام را ندیده‌اند، و بسیاری نیز حتی ایرانی نیستند، عاشقانه در و دیوار این بیت را زیارت می‌کنند.
وی افزود: برنامه‌های بیت امام در قم از دهم خرداد آغاز می‌شود، برگزاری چند نشست از جمله با شاعران مشهور را در دستور کار داریم.
کمساری گفت: ما به عنوان موسسه نشر آثار امام آماده هستیم تا با همکاری بیت حضرت امام شرایط برپایی نمایشگاه را در زمینه‌های مختلف مانند کتاب و عکس از سوی آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و دانشگاهی مهیا کنیم.
قیام ۱۵ خرداد نماد دلبستگی مردم به مرجعیت شیعه است
معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابیطالب‌(ع) قم نیز با بیان اینکه ظرفیت مشخص شده برای اعزام زائر از قم به مرقد حضرت امام ۱۰ هزار نفر می‌باشد گفت: در حال حاضر برای اعزام ۵ هزار نفر اعلام آمادگی شده‌است.
هادی بادینلو افزود: جایگاه سپاه قم در ضلع غربی حرم حضرت امام مستقر است، اگر نهادی قصد اعزام گروه سرود، مبلغ و راوی را دارد، هماهنگی لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به تدارک ۱۲۵ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران قمی به حرم مطهر امام راحل گفت: برای فضاسازی داخل اتوبوس‌ها، اقدام‌های مورد نیاز با نصب پوستر، تصاویر، سخنان و بیان‌های حضرت امام صورت گیرد، مجموعه‌های مختلف نیز اگر تولیدهای مکتوبی دارند، و یا خلاصه‌ای از وصیت‌نامه امام را در قالب بروشور تهیه کردند، برای توزیع در اختیار ما قرار دهند.
بادینلو با تاکید بر اینکه با هماهنگی و مشارکت همه نهادها و مراکز فرهنگی برنامه‌های متنوعی برای این سفر در نظر گرفته شود یادآور شد: در خصوص بازدید از بیت تاریخی حضرت امام نیز پوستری را ارسال کنید تا در کانال‌های اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی قرار دهیم‌.
معاون سپاه قم بیان کرد: در راستای انجام جهاد تبیین باید یک فرد طلبه و روحانی درون اتوبوس‌های عازم به مرقد امام حضور داشته باشد، برای مسیر بزرگراه قم - تهران نیز بیلبوردهای تبلیغاتی ۹۰ متری فراهم شده است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdce7z8z.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما