تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 12048
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، برنامه‌های و اقدامات شهرداری برای گرامیداشت ایام دهه کرامت را تشریح کرد.
تشریح برنامه‌های دهه کرامت در قم/از برگزاری اجتماعات بزرگ مردمی تا اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در بوستان‌ها و مساجد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های شهرداری قم همزمان با دهه کرامت که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: از ماه‌ها قبل در راستای گرامیداشت دهه کرامت، در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تکریم این ایام صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای گرامیداشت دهه کرامت و اجرای 20 برنامه متنوع تصریح کرد: نخستین برنامه امروز با حضور پرشور شهروندان و دختران در اجتماع مردمی و جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: جشن بزرگ روز دختر در حرم مطهر با اجرای سرود بهترین دختر دنیا همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت(س) با حضور مداحان سرشناس کشوری برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه جشن ویژه خواهر برادری با مشارکت شبکه نشاط اجتماعی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، مطرح کرد: در ایام دهه کرامت، نمایشگاه فرهنگی با 40 ایستگاه فرهنگی با موضوعات زیارت، حجاب و عفاف، جوانی جمعیت و ... تا 10 خردادماه در میدان بزرگ آستانه و امام خمینی(ره) با مشارکت ستاد مردمی مناسبت‌های نیمه شعبان برپا می‌شود.
طباطبایی نژاد، یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت را اجرای استیج بهشت کرامت در ادامه اجرای مساجد طرح محراب شهر دانست و مطرح کرد: در ادامه طرح محراب شهر، طرح بانوی بهشت نیز در مراکز فرهنگی سازمان شامل(برگزاری مراسمات جشن، کارگاه‌های تبیینی حجاب و عفاف، کارگاه قم شناسی و نمایشگاه) نیز اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مراسم حجاب اولی‌ها و جشن تکلیف کارکنان شهرداری نیز همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در شهرداری مرکز با مشارکت معاونت مالی و اقتصادی شهرداری برگزار می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه همچنین طرح بانوی بهشت در بوستان‌های بانوان سطح شهر برگزار می‌شود، یادآور شد: در ادامه اجرای طرح محراب شهر، همچنین ایستگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه مساجد محراب شهر شامل پخش فیلم، کلیپ، ایستگاه کودک، نمایشگاه حجاب و عفاف و ... نیز برپا می‌شود.
وی از برگزاری تورهای گردشگری قم گردی با عنوان کاروان خواهر خورشید در دهه کرامت خبر داد و گفت: این تورهای گردشگری در آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم و خانه موزه شهیدان زین‌الدین اجرایی می‌شود.
به گفته طباطبایی نژاد، اجرای سرودهای خیابانی، مراسمات نورافشانی، اجرای نمایشگاه توانمندی بانوان استان در بوستان‌های بانوان و مراکز فرهنگی و استقرار میزهای مشاوره و میز مهربانی و.... برای دهه کرامت پیش‌بینی‌شده است.
وی ادامه داد: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی نیز با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و بسیج در بوستان علوی برگزار می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: جلسه کمیسیون فرهنگی کلان‌شهرهای کشور در مشهد مقدس برگزار شد که در این جلسه طرح قم برای دهه کرامت مطرح و مورد تصویب و اجرا قرار گرفت.
وی با اشاره به حرکت کاروان گل با مشارکت هیئات مذهبی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: جشنواره مستوره نیز با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcev78z.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما