تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 14840
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: در راستای هویت بخشی تاریخی با محوریت مساجد اقداماتی در اطراف مسجد جامع، پیرامون باغ پنبه و اطراف مسجد چهارمردان در دست اجرا است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد امروز در دومین جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با شهردار قم اظهار داشت: طبق سند ۲۰ ساله شهرداری تا افق ۱۴۱۴، شهر قم باید به شهری دینی و با مولفه‌های جهان شهری برسد و در همین خصوص رویکرد مسجد محوری برای ایجاد محلات دینی با اولویت مساجد در دستور کار این سازمان قرار گرفته‌است.
به گفته وی، بر همین اساس از سال ۹۵ طرح مساجد محله محور در شهرداری قم و سالانه بودجه‌های خاصی در حوزه مرمت و توسعه مساجد اختصاص یافته‌است.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: تقویت مباحث ورزشی، زیارت، فرهنگی و غیره در طرح محله محوری در شهر قم وارد فاز اجرایی شد و در قالب تسهیلاتی برای مسجدی‌ها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب با مشارکت مساجد گفت: برگزاری المپیاد ورزشی با حضور افزون بر ۹۰ مسجد از اتفاقاتی است که در قالب مسجد محوری توسط شهرداری قم انجام گرفته است.
طباطبایی نژاد اضافه کرد: همچنین در راستای تقویت مباحث گردشگری و پرکردن اوقات فراغت، حمل‌ونقل مسجدی‌ها در برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی با ۵۰ درصد تخفیف انجام گرفته است.
وی یادآور شد: همچنین شهرداری قم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز مشارکت جدی در اجرای برنامه‌های کلان در سطح استان مانند عهد سربازی، نیمه شعبان، کنگره شهدای استان و غیره داشته است.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم مطرح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم در حوزه ارتقای سطح هویت محلات، گردشگری و زیارت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری نگاه ویژه‌ای دارد.
وی شعار محله قرآنی را رویکرد سازمان برشمرد و گفت: در راستای هویت بخشی تاریخی نیز با محوریت مساجد اقداماتی در اطراف مسجد جامع، پیرامون باغ پنبه و اطراف مسجد چهارمردان در دست اجرا است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgz79q.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما