تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 12003
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات سم‌پاشی بیش از 60 هزار درخت نارون علیه آفت برگ‌خوار نارون خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای عملیات سم‌پاشی بیش از 60 هزار درخت نارون علیه آفت برگ‌خوار نارون اظهار کرد: همه‌ساله شیوع آفت بهاره در شهر قم خصوصاً برای درختان نارون باعث می‌شود تا برای مقابله با گسترش آفت و جلوگیری از ایجاد خسارت آن‌ها بر روی درختان، عملیات کنترل و سم‌پاشی توسط پیمانکاران فضای سبز انجام شود.
وی با بیان اینکه درختان نارون ازجمله مهم‌ترین و قدیمی‌ترین درختان شهر قم هستند خاطرنشان کرد: این آفت باعث طولی شدن، بدشکل شدن و خشکی کامل درختان می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: در 26 پیمان فضای سبز از ساعت 4 صبح تا 10 صبح این عملیات انجام‌شده و در خیابان‌ها و معابر با تردد بالا بعضاً از ساعت 12 تا 6 صبح این عملیات اجرایی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برای کنترل این آفت امسال از سموم آفت‌کش دورسبان به اضافه روغن‌های کشاورزی استفاده شده است افزود: همچنین به دلیل اینکه کانون‌های آلودگی قبلاً توسط کارشناسان گیاه‌پزشک سم‌پاشی شده است، در بیشتر مواقع ابتدا کانون‌های آلودگی سم‌پاشی شده و سپس شوارع فرعی آلوده‌شده نیز سم‌پاشی خواهد شد.
جوادیان تصریح کرد: مرحله اول سم‌پاشی تا 25 اردیبهشت به پایان رسیده و در صورت طغیان مجدد آفت 10 روز بعد مجدداً این کار تکرار خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfmxdy.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما