تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 11990
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه:

ورزش ابزار مهم پیشبرد اهداف دینی و توسعه فرهنگی است

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت: ورزش می‌تواند یک ابزار مهم و موفق در پیشبرد اهداف دینی باشد که اگر از این مقوله بتوانیم به‌خوبی استفاده کنیم مردم و جوانان را به سمت ورزش و ارزش‌های دینی سوق دهیم.
ورزش ابزار مهم پیشبرد اهداف دینی و توسعه فرهنگی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام مهدی پناهی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب کشور که در مجموعه ورزشگاه آزادی تهران در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌های ورزشی طلاب ایجاد شور و نشاط و تأمین سلامتی طلاب و توجه ویژه طلاب به ورزش است.
وی ادامه داد: در تربیت بدنی حوزه بحث فرهنگ‌سازی ورزش را در حوزه مدنظر قرار دادیم که توجه ویژه طلاب به ورزش روزبه‌روز بیشتر شود.
حجت‌الاسلام پناهی با بیان این که ورزش نقش مهمی در تأمین سلامت جسم و روح و روان دارد، تصریح کرد: هدف دیگری که از برگزاری جشنواره دنبال می‌کنیم این است که طلاب با ورود به فضای ورزش ضمن این که سلامت روحی خودشان تأمین می‌کنند در بحث فرهنگ دینی و انتقال آن به جامعه ورزش هم دغدغه لازم برای آن‌ها ایجاد شود و در بحث ورزش رسالت دینی خودشان را انجام می‌دهند.
وی بیان داشت: همه واقف هستیم که جامعه ورزش به‌شدت نیازمند فقه ورزش است که با حضور طلاب و روحانیون این خلأ برطرف خواهد شد.
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا طلاب با حضور در عرصه‌های ورزشی نقش طلبگی خودشان را به‌خوبی ایفا کنند.
وی با بیان این که حضور طلاب در بین جوانان بسیار ارزشمند است تا بتوانیم در عرصه ورزش الگوسازی کنیم، تصریح کرد: ورزش می‌تواند یک ابزار مهم و موفق در پیشبرد اهداف دینی باشد که اگر از این مقوله بتوانیم به‌خوبی استفاده کنیم مردم و جوانان را به سمت ورزش و ارزش‌های دینی سوق دهیم.
حجت‌الاسلام پناهی ادامه داد: حضور طلاب در کنار چهره‌های ورزشی نکته مهمی است که می‌تواند پاسخ بسیاری از سؤالاتی که در ذهن جوانان و قهرمانان ما وجود دارد را بدهد و چه‌بسا اگر محتوی دینی به آن‌ها عرضه شود می‌توانند مبلغین خوبی برای ارزش‌های دینی باشند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjyhev.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما