تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 11930
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، اقدامات در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی و شهر هوشمند در شهرداری قم را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید ابوالفضل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در طول سال‌های اخیر به‌طور ویژه در دستور کار قرارگرفته توسعه سامانه‌های شهروندی و الکترونیکی کردن درخواست‌های شهروندان است، اظهار داشت: این موضوع به‌عنوان یک امر جاری و بلندمدت به‌طور مرتب به‌روزرسانی شده و ضعف‌های آن برطرف می‌شود. 
وی با تأکید بر اینکه مسئله دیگر الکترونیکی کردن فرایندهای داخلی و فرایندهای بین دستگاهی است، ابراز کرد: در این راستا اموری مانند استعلام مجوز حفاری بین شرکت‌های خدماتی استان نیاز به هماهنگی بین دستگاهی دارند که تلاش کردیم به‌صورت الکترونیک اجرایی شود. 
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌های پورتال اطلاع‌رسانی و خبری شهرداری قم، ایجاد سامانه جامع درآمد، ایجاد سامانه نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری و ارتقای زیرساخت‌های مرکز تلفن 137 برای بهبود پاسخگویی به شهروندان ازجمله اقدامات سال 1401 در این زمینه هستند. 
وی اقدامات عملی درزمینه نزدیک شدن به اهداف شهر هوشمند در سال 1401 را موردتوجه قرار داد و افزود: در این زمینه یکی از اقدامات مهم، توسعه میز خدمت الکترونیک شهرداری قم از طریق اضافه شدن خدمات جدید است؛ ارائه خدماتی مانند خرید مجوز طرح ترافیک، ثبت درخواست ایستگاه صلواتی و صدور مجوز الکترونیکی آن، جست‌وجو درگذشتگان مبتنی بر مسیریابی بر روی نقشه‌های نشان، گوگل و ... ازجمله اقدامات در این زمینه است. 
به گفته اسماعیلی، ارائه فیش عوارض و درآمد مناطق هشتگانه شهرداری به‌صورت الکترونیکی به شهروندان باقابلیت بررسی جزئیات فیش و امکان پرداخت آن از طریق درگاه‌های بانکی، اقدام مهم دیگری بود که در این زمینه انجام شد. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین فاز نخست زیرساخت IOT مبتنی بر شبکه Lora برای اتصال حس‌گرهای محیطی مختلف با هدف آنالیز هوشمند مصرف آب در بوستان‌های مختلف و بهینه‌سازی مصرف انرژی طراحی‌شده است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم مطرح کرد: ارتقای زیرساخت‌های سامانه‌های پارکینگ زائر در مسیر هوشمند سازی و یکپارچگی داده‌ها در تمام پارکینگ‌های سطح شهر اقدام دیگری در حوزه ترافیکی بود که در دستور کار قرار گرفت. 
وی یادآور شد: در سال 1401 تشکیل جلسات اندیشه‌ورز با حضور اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات اجرایی شد تا راهبردهای اساسی برای تحقق آرمان‌شهر هوشمند و اقدامات عملی در این زمینه تبیین شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdzn0f.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما