تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 11926
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی تونل امام موسی صدر در دستور کار قرار دارد که در این رابطه 6 سناریو بررسی می‌شود.
بررسی 6 سناریو در طراحی تونل امام موسی صدر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در حوزه عمرانی در سال 1402 اظهار داشت: در رابطه با طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، مسیرِ پیش رو را برای ما روشن ساخته است.  
به گفته وی، در طول هشت سال اخیر 35 تقاطع غیرهمسطح در شهر قم بر مبنای مطالعات در دستور کار قرار گرفته است که بخشی انجام‌شده و بخشی تا پایان برنامه قم 1404 تکمیل خواهد شد. 
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ مهمی که در سال 1402 کار طراحی آن تکمیل می‌شود، تونل امام موسی صدر است گفت: این یک پروژه بسیار بزرگ است که تقریباً تمام تأسیسات زیربنایی در محدوده این پروژه نیاز به جابجایی داشته و جنس خاک و فرسودگی این تأسیسات نیز کار را حساس می‌کند. 
وی اضافه کرد: این پروژه با روش اجرای معکوس (Top – Down) اجرایی خواهد شد؛ یعنی  ابتدا تثبیت و پایدارسازی اتفاق می‌افتد و سپس مسیر ایجاد می‌شود. 
حلوایی زاده با اشاره به اینکه باوجود حساسیت‌های پروژه، برای ایجاد سازه نگرانی وجود ندارد گفت: ابتدا شمع‌ها مستقر شده و تثبیت صورت می‌گیرد؛ سپس مسیر ایجاد می‌شود تا ازنظر ایمنی پروژه به‌خوبی پیش برود. 
وی ادامه داد: نکته کلیدی این طرح تصمیم‌گیری درباره ابعاد آن است. درباره طرح این تونل 6 سناریو بررسی‌شده که طول و مختصات متفاوتی داشته و به‌تبع آن، هزینه‌های متفاوتی هم برای این طرح وجود دارد. 
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: تلاش ما این است که قبل از پایان نیمه ابتدایی سال، عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم. 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciq3az.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما