تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 11844
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مشارکت مردمی سبب کاهش هزینه‌های جاری مدیریت شهری می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون تلفیق با محوریت حوزه عمران و حمل‌ونقل که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سیاست شورا و شهرداری باید ایجاد حس تعلق و هویت شهری در میان شهروندان باشد و با توجه به هزینه‌های جاری شهرداری، یکی از رویکردها کاهش این هزینه‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت مردم است.
وی با بیان اینکه در این راستا نیازمند ارتباط تنگاتنگی با شورا و شهرداری با حوزه مردمی هستیم تا بتوانیم مردم را در فعالیت‌ها به نحوی شریک کنیم، عنوان کرد: شاید بهترین راهبرد توجه به مسائل مربوط به حوزه محله محوری و مسائلی باشد که خیلی به چشم مردم بزرگ بیاید، اما در حوزه‌ای که روی پروژه‌های کلان کار می‌کنیم، کارهای پیش‌پاافتاده‌ای به‌حساب بیایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه مشارکت مردمی موجب کاهش هزینه‌های جاری مدیریت شهری می‌شود تصریح کرد: اجرای اقداماتی همسو با نگاه شهروندان و ضرورت‌هایی که آنان در محلات نیازمند هستند شاید رقم زیادی در بودجه نباشد، اما بسیار اثرگذار است و می‌تواند ارتباط ، حس تعلق و هویت شهری در اقشار مختلف تقویت کند و این امر باعث کاهش هزینه‌های جاری و نگهداری شهر می‌شود.
به گفته وی، موضوع دیگر در ارتباط با حوزه خدمات زائرین است؛ بحث زائر بسیار می‌تواند در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای مجموعه مدیریت شهری مؤثر باشد.
معتمدی یادآور شد: در حال حاضر مراجعات زیادی به حوزه‌های مختلف استان به لحاظ اقتصادی در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش زائرپذیری و گردشگری می‌شود، به‌ویژه باید نیازهای زائران اعم از پارکینگ و خدمات مربوط به بحث‌های زیرساختی را نیز ببینیم.
وی با بیان اینکه شرکت‌های آب، برق و گاز نیز مشکلات مالی و معوقاتی دارند که در حال پیگیری هستیم، اضافه کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌ها توجه به رفع این مشکلات زیرساختی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های مهم جذب سرمایه‌های خارجی به‌خصوص در ارتباط با کشورهای عربی و خلیج‌فارس است و می‌توان این ویژگی را به مجموعه استان سرازیر کرد.
وی با تأکید بر اینکه برخی از مسائل توسط شورا دنبال شد تا در ساماندهی شهر بتوانیم منابع خارجی را مستقر کنیم و اتفاقات خوبی در سرمایه‌گذاری شاهد باشیم، خوشبختانه همراهی خوبی میان معاونت عمرانی استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود دارد و در حوزه حمل‌ونقل نیز همه با یکدیگر هم‌صدا هستیم و پروژه‌هایی از سوی راه و شهرسازی و مدیریت شهری برای سفر و اتصال عمار یاسر به آزادراه امیرکبیر در دست اقدام است و منابع آن نیز تأمین‌شده است.
معتمدی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه در حال تملک اراضی در مسیر هستیم و برای سفر دوم رئیس‌جمهوری نیز رینگ شرقی و اتصال پردیسان به جاده اراک ازجمله پروژه‌های مهم است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه هسته مرکزی شهر نیز بودجه‌ای از سوی شهرداری و همچنین منابع ملی و استانی دیده‌شده است، یادآور شد: البته تملک کاری دشوار است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: دسترسی پارکینگ زائر جزء پروژه‌های مهم است، ضمن اینکه اتصال بلوار شهید سلیمانی به پردیسان و مسائل مربوط به مسیر قبله در جمکران از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.
وی با تأکید بر اینکه باید پروژه‌های شهید کاظمی و سامان سازان تعیین تکلیف شوند، اظهار داشت: در حوزه عمرانی هیچ تافته جدا بافته‌ای در قم نداریم و همه در کنار هم هستیم تلاش شود اگر مساله‌ای در حوزه کشوری پیگیری می‌شود یک‌صدایی و هم‌افزایی از استان، پشتیبان آن باشد تا نتیجه بهتری بگیریم.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، در حوزه مدیریت شهری و رفع مشکلات، باید از ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده کرد تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchk6nz.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما