تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : 11800
دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگران فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
شهردار فرا رسیدن روز کارگر را تبریک گفت/لزوم توجه به ایجاد و بهبود شرایط زندگی و جایگاه اجتماعی کارگران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری متن پیام شهردار قم به این شرح است:
در ساختارهای اجتماعی با توجه به نیاز جوامع بشری برای رشد و پیشرفت، نیروی کار از اولویت‌هایی است که ایفاگر نقشی اصلی در شئون توسعه جامعه به‌شمار می‌آید و توجه به جوانب مختلف این مؤلفه مهم در توسعه نیز از دغدغه‌های جدی هر مجموعه حاکمیتی به‌شمار می‌آید.
در جوامع مختلف، گاه کارگران صرفاً به مثابه یک نیروی کار و فاقد هرگونه عزت و در طبقات اجتماعی محروم قرار گرفته و حقوقی بسیار ناچیز در ابعاد مادی و معنوی برای‌شان تعریف می‌شود و گاه همچون آموزه‌های دین مبین اسلام، تکریم و حفظ حرمت ارجح‌ترین عامل در مواجهه با کارگران ذکر شده و جایگاهی رفیع را برای آنان که در راه کسب رزق حلال و پاک تلاش می‌کنند، قائل شده است.
در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز که بر مبنای اصل کرامت انسانی و بنیان عدالت اجتماعی به خصوص برای مستضعفان جامعه بنا شده است، کارگران از اقشار اثرگذار جامعه هستند که پیشرفت و توسعه امروز ایران مرهون خدمات و فعالیت‌های آنان است و پاسداشت و احترام به ایشان وظیفه‌ای همگانی برای آحاد جامعه است.
فرا رسیدن هفته کار و کارگر و روز جهانی کارگر بهانه‌ای است تا ضمن تبریک و گرامیداشت این مناسبت به کارگران سخت‌کوش و تلاش‌گر، با مروری بر خدمات این عزیزان، زمینه بهبود و ارتقای شرایط زیست و زندگی آنان را نیز مورد توجه قرارداده و هر آنچه می‌توانیم برای این امر به انجام رسانیم.
این روز را صمیمانه به تمامی اقشار کارگران و به ویژه همکاران مجموعه مدیریت شهری قم تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق و سعادت دنیا و عقبی را برایشان از درگاه حضرت حق مسئلت می‌نمایم.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjyoev.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما