تاریخ انتشار :جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 11769
امام جمعه قم با تاکید برحضور پررنگ جنبش دانشجویی کشور در صحنه‌های گوناگون از ابتدای شکل‌گیری نهضت اسلامی گفت: جنبش دانشجویی در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی، دوشادوش روحانیت حرکت کرده‌است.
امام جمعه قم:جنبش دانشجویی در تمام عرصه‌ها با روحانیت همراه بوده‌است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با اشاره به دیدار اخیر جمعی از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: دیدارهای دانشجویی رهبر معظم انقلاب جدا از جو خاص و مثال زدنی‌اش به خاطر بیان بی‌واسطه مسائل و مشکل‌ها آن هم با لحن و صراحت لهجه ویژه دانشجویان، حاوی نکته‌های کلان و تاثیرگذاری در فضای کلان کشور است و تا مدت‌ها این مطالب محل بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: این مطالب درحوزه‌های مختلف از مباحث گفتمانی گرفته تا مسائل فرهنگی، توسط نمایندگان تشکل‌ها، در این جلسه‌ها مطرح می‌شود، رهبر معظم انقلاب نیز به سئوال‌های دانشجویان پاسخ می‌دهند.
خطیب قم خاطرنشان کرد: معظم له به‌واسطه امید و اعتمادی که به قشر دانشجو دارند، این فرصت را به آنان می‌دهند تا راهکارهای خود را برای عبور از بحران‌ها و گرفتاری‌های پیش روی جامعه ارائه کنند.
سعیدی همچنین بیان داشت: دانشجو هم در زمان حال و هم در رابطه با آینده و فردای کشور نقش‌آفرین است، یکی از وظایف مهم دانشگاه، تربیت نیروهای برجسته، صالح و مفید برای اداره کشور و بخش‌هایی از کشور است.
وی تصریح کرد: همیشه و همه جا از دانشگاه انتظار می‌رود که محل جوشش ۲ جریان حیاتی کشور اعم از علم و تحقیق و همچنین آرمان خواهی، آرمان گرایی و هدف‌گذاری سیاسی و اجتماعی باشد.
وی اضافه کرد: کمتر محیطی است که در آن، مثل دانشگاه این دو جریان، موازی و همواره در جوشش و تحول باشند، هم جریان علم و تحقیق که مایه حیات و عزت علمی جامعه است، و عزت سیاسی و بین‌المللی را به همراه می‌آورد، و هم مساله آرمان‌گرایی که به ظاهر به مساله علم نیز ارتباطی ندارد، اما همه جای دنیا انتظار از دانشگاه‌ها به خاطر حضور دانشجویان این است که در این زمینه آرمان‌ها را ترسیم کنند، چون هدف بزرگ تبدیل شدن کشور به مرجع علمی دنیاست.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی همواره در کشور، ضد استکبار و ضد استبداد و اختناق بوده، و به شدت عدالت خواه است گفت: اگر کسی مدعی این جنبش باشد اما این ویژگی‌ها را نداشته باشد، در ادعایش صادق نیست.
وی یادآور شد: سابقه جنبش دانشجویی از ابتدای قیام در خردادماه ۴۲، از شروع نهضت روحانیت تا پیروزی انقلاب و بعد از آن هم مشاهده می‌شود.
وی تاکید کرد: جنبش‌ دانشجویی همه جا دوشادوش روحانیت بوده‌است.
امام جمعه در بخشی از سخنان با اشاره به یک آسیبی که جنبش دانشجویی را تهدید می‌کند اظهار کرد: باید توجه داشت که تشکل دانشجویی، حزب به معنای متداول دنیا نیست، احزاب و سازمان‌های سیاسی در وضع رایج و متعارف دنیا، تشکیلاتی هستند که برای به قدرت رسیدن به وجود آمدند و اصلا خاصیت حزب هم است.
وی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی مطلقا برای کسب قدرت به وجود نمی‌آیند، بلکه هدفشان رسیدن به آرمان‌ها است، که این هدف بسیار فراتر و ارزشمندتر از رسیدن به قدرت سیاسی است.
امام جمعه قم همچنین با تبریک دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یادگاران سال‌های آتش و عشق و ایمان گفت: سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای امام عارفان و صالحان، پیوسته می‌جوشید، و پیش از همه جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست نقش تعیین کننده‌ای در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند، و در کنار ارتش و بسیج مردمی، درس ماندگار و تلخی را به دشمنان اسلام بدهد، و حفظ استقرار نظام‌اسلامی را تضمین کند.
وی گفت: سپاه پاسداران که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده‌ای بی‌سابقه است.
وی بیان کرد: این نهاد توانست شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچون ایستادگی در برابر همه قدرت‌های زورگوی جهان با سلاح اتکال به خدا، همچنین شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و عمل به وصیت حضرت علی‌(ع) را محقق کند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdn50f.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما