تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : 11574
مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش پرونده‌های مظنون به قاچاق تشکیل شده در گمرکات استان طی اسفندماه سال گذشته نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰، ۷۴.۲ درصد رشد داشت.
پرونده‌های مظنون به قاچاق در گمرکات قم ۷۴ درصد رشد داشت
 اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، تاکید کرد: سال گذشته گمرکات قم در راستای مقابله با پدیده قاچاق در استان، نقش موثری ایفا کرد و تنها در اسفندماه، تعداد ۵۴ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۵۱ میلیارد ریال در این دستگاه تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.
وی افزود: کارشناسان گمرکات قم به‌منظور ایجاد شرایط هرچه بهتر برای انجام فعالیت‌های رسمی تجاری توسط فعالان اقتصادی، با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی استان بر اساس قانون با هرگونه قاچاق محصولات مقابله می‌کنند و در سال جدید این نظارت‌ها برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار تشدید نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: عملکرد گمرکات قم درحوزه واردات طی اسفندماه سال گذشته نیز نشان از رونق فعالیت‌های تجاری در این استان دارد، در همین رابطه طی مدت یاد شده ۲۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۸۶ دلار کالا به وزن ۳۰ هزار و ۷۰۰ تُن و در قالب تعداد ۷۳۵ اظهارنامه از طریق گمرکات قم به بازارهای جهانی صادر شد.
دریکوندی تاکید کرد: در سال جدید مسیر رشد ایجاد شده در حوزه صادرات استان با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم در این خصوص آمادگی دارد تا با ایجاد زیرساخت‌های فنی و تخصصی لازم، شرایط صادرات کالاهای مورد نظر فعالان اقتصادی استان را به کشورهای مختلف دنیا، فراهم آورد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان قم صادر می‌شود، افزود:‌ علاوه بر گمرک قم، گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های تجاری برخوردار است و فعالان اقتصادی می‌توانند از این ظرفیت نیز برای حضور موفق در بازارهای جهانی به شکل مطلوب استفاده کنند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchkmnz.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما