تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 11283
مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش پرونده‌های مظنون به قاچاق تشکیل شده در گمرکات استان در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸۱ درصد افزایش یافته‌است.
ارزش پرونده‌های مظنون به قاچاق در گمرکات قم ۳۸۱ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،بیان داشت: درهمین رابطه ماه گذشته تعداد ۸۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۳۶ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال در گمرکات قم تشکیل شد، در حالی که سال گذشته در این زمان تعداد ۴۵ پرونده قاچاق به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شده‌ بود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بخش صادرات و واردات محصولات در بهمن‌ماه سال‌جاری، افزود: در این مدت ۲۸ هزار و ۹۵۸ تُن کالا در قالب ۶۳۲ اظهارنامه به ارزش ۳۰ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۱۶ دلار از گمرکات قم صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش بیش از ۲۰ درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: دربخش واردات نیز در این مدت پنج‌هزار و ۴۷۹ تُن کالا در قالب ۲۹۳ اظهارنامه و به ارزش ۲۷ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۱۸۵ دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و لوازم و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و سایر بخش‌های تولیدی تشکیل می‌دهد.
دریکوندی با اشاره به پیشی‌گرفتن حجم صادرات بر واردات استان، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با سرعت‌ بخشیدن به فرآیندهای گمرکی،‌ فضای فعالیت‌های تجاری برای فعالان اقتصادی استان با سرعت بیشتری تسهیل شود و سهم صادرات که نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال قم دارد با افزایش چشمگیر همراه باشد.
وی همچنین با اشاره به این که گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا ارتباط خوب و گسترده‌ای با سایر گمرکات کشور دارد، افزود: در همین رابطه طی مدت یاد شده، ۹ هزار و ۱۳۲ تُن کالا به گمرکات استان وارد و ۲۵۱ تُن کالا نیز از گمرکات قم خارج شد.
گفتنی‌است حجم اصلی صادرات و واردات استان قم در مسیرهای سبز و زرد است که به‌سرعت امور گمرکی آن انجام می‌شود؛ همچنین اکثر رویه‌های گمرکی در بستر سامانه جامع امور گمرکی و به‌صورت سیستمی و الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexw8z.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما