تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 11400
کارشناس هواشناسی قم گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از فرداشب به استان، پیش‌بینی می‌شود تحویل سال جدید همراه با بارش رگبار پراکنده باشد.
تحویل سال جدید در قم همراه با بارش پراکنده خواهد بود
 محمدرضا قاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی برای امروز و فردا آسمان قم صاف و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که سامانه بارشی از فردا شب در استان فعال می‌شود، اضافه کرد: از اواخر وقت فردا افزایش ابر و رگبار باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و آسمان استان در تحویل سال همراه با رگبار خواهد بود.
وی با اشاره به این‌که دمای هوا از سه‌شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت، ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با ادامه فعالیت موج بارشی، آسمان ابری و در بیشتر ساعات با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.
به گفته قاضی، روز چهارشنبه اوج فعالیت این سامانه است و بارش شدت می‌گیرد که برای ارتفاعات استان به‌ویژه مناطق غربی از جمله بخش خلجستان دما صفر درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری بارش نخواهیم داشت، ولی از شنبه هفته آینده بارش باران خواهیم داشت.
وی گفت: حداکثر دمای امروز ۲۴، دوشنبه ۲۴، سه‌شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است و حداقل دمای فردا صبح ۸، سه‌شنبه صبح۱۰ و چهارشنبه صبح به پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

خبرنگار: روح‌الله رمضانپور کریمی

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfxjdy.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما