تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 11068
کارشناس هواشناسی قم گفت: باد با سرعت حداکثر ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت امروز بعداز ظهر با جهت وزش غربی این استان را درمی‌نوردد.
وزش باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سرعت وزش باد برای فردا و پس‌فردا کاهش می‌یابد و به ترتیب به ۵۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت با جهت وزش غربی می رسد.
وی اضافه کرد: برای امروز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید است، فردا نیز به همین منوال است و آسمان با مقداری ابرناکی همراه خواهد بود.
به گفته وی،‌ پس‌فردا نیز آسمان استان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
قاضی بیان کرد: بیشینه دمای امروز ۱۸، فردا و پس‌فردا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.
وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد اواخر هفته جاری مقداری کاهش دما رخ دهد، اضافه کرد: کمینه دمای امشب ۳، فردا و پس‌فردا نیز ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و احتمال می‌رود استان قم را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfcxdy.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما