تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : 11299
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی در اعیاد شعبانیه ازجمله ایام نیمه‌شعبان برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی افزود: بیش از 20 برنامه به مناسبت اعیاد ماه مبارک شعبان در قم با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد.    
وی با اشاره به برگزاری جلساتی در قم و تهران به مناسبت نیمه‌شعبان ادامه داد: امسال یک توجه ویژه‌ای به برگزاری مراسم نیمه‌شعبان در شهر قم ازجمله مسجد مقدس جمکران شد و محوریت کلی کار به قم سپرده شد که الحمدالله با استقبال و مشارکت خوب مردم مواجه شدیم. 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه ظرفیت مشارکتی این سازمان امسال سه برابر سال‌های گذشته بود، ابراز کرد: مهم‌ترین اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در ایام نیمه‌شعبان، اشاعه و تبیین فرهنگ مهدوی در بین نسل کودک و نوجوان بوده است.
وی اضافه کرد: انجام کارهای فرهنگی برای سنین مختلف به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان امری ضروری و لازم است که مشارکت فعالانه همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی را می‌طلبد. 
طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه خدمت به منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) لطفی دارد که بدان افتخار می‌کنیم، گفت:                 مردم امسال از سراسر کشور با شور و نشاط وصف‌ناشدنی در آیین نیمه شعبان حضور یافتند و حضوری کم نظیری را در این مراسم رقم زدند.  
وی با اشاره به حضور فوق العاده و بسیار مردم از نقاط مختلف کشور در این مراسم افزود: شهرداری به طور ویژه و اعم، خدمات و برنامه‌های گسترده‌ای را برای برگزاری این مراسم در حوزه‌های گوناگون همچون حمل و نقل و خدمات شهری، اطلاع‌رسانی و نظافت و تزیین فضای شهری داشت.   
طباطبایی نژاد اذعان کرد: در سال جاری سطح خدمات‌رسانی به زائران نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته بود که امیدوار هستیم، مورد قبول درگاه حق تعالی و مردم شریف قرار گرفته باشد.   
•  نخستین اجتماع عظیم خادمیاران رضوی
وی اظهار داشت: همزمان با شروع اعیاد ماه مبارک شعبان، نخستین اجتماع عظیم خادمیاران رضوی به منظور تجدید بیعت خادمیاران رضوی با حضرت صاحب‌الزمان(عج) با عنوان «رضای من، رضای تو» در مسجد مقدس جمکران شد. 
وی با بیان اینکه نزدیک به 4 هزار خادمیار رضوی از 24 استان کشور در این مراسم حضور داشتند، افزود: این اجتماع بزرگ با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، شهرداری قم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، کانون خدمت رضوی استان قم، هیات خادمیاران رضوی استان قم، سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، صدا و سیمای مرکز قم و اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.  
•  برپایی 44 غرفه به مناسبت چهل‌‌وچهارمین سالگرد انقلاب
طباطبایی نژاد گفت: امسال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۴۴ غرفه به مساحت ۴۴۰  متر مربع در بلوار پیامبر اعظم (ص) در مسیر حرکت عاشقان امام زمان(عج) از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران با یک طراحی هماهنگ دایر شد و خدمات خود را در این بلوار، نسبت به سال‌های پیش ارتقا دادیم و با موکب‌داران نیز همکاری داشتیم.
وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در این غرفه‌ها و ارائه خدمات متنوع افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه‌هایی در بخش‌های فرهنگی، حجاب و عفاف، کودکان، نوجوانان، جوانان، ایستگاه نقاشی و... می‌شدند.  
وی اجرای چند نمایش خیابانی و سرودهای مختلف توسط هنرمندان استان قم را از دیگر برنامه‌های این سازمان در بلوار پیامبر اعظم(ص) در ایام نیمه‌شعبان برشمرد و گفت: همچنین گروه سرود 313 نفره به مناسبت ایام نیمه‌شعبان یک سرود مهدوی را در مقابل غرفه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این بلوار اجرا کرد. 
طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده در همه اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی که زائران و همشهریان گرامی را از پایانه مسافربری و یا حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) تا مسجد مقدس جمکران جابه‌جا می‌کردند، یک مداح و روحانی حضور داشتند تا در فاصله این مسیر به مولودی‌خوانی و بیان احادیث و روایات درباره حضرت صاحب الزمان(عج) بپردازند.
وی اضافه کرد: امسال یکی از اقدامات مهم در مسجد مقدس جمکران بود که در این راستا در اجرای سرود سلام فرمانده2 و نیز تور روایت انتظار در حوزه بین الملل مشارکت داشتیم.•  برگزاری آیین نورافشانی در سطح شهر قم 
 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اعلام کرد: همزمان با شب نیمه‌شعبان در پنج نقطه شهر قم، مراسم نورافشانی به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) انجام شد.  
وی اظهار داشت: علاوه بر این، در ۴۴ نقطه از سطح شهر شامل هیات‌ها و مساجد آیین نورافشانی برگزار کردیم و نیز در برگزاری مراسم نورافشانی مسجد مقدس جمکران مشارکت داشتیم.    
•  توجه ویژه به برگزاری آیین نیمه‌شعبان در خیابان چهارمردان 
وی یادآور شد: خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) از خیابان‌های قدیمی شهر قم است که از دیرباز مردم در ایام نیمه‌شعبان به این خیابان می‌رفتند تا آذین‌بندی‌ها و چراغانی‌هایی که به مناسبت نیمه‌شعبان انجام می‌شد، را در این خیابان مشاهده کنند. 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: برای تجدید آن هویت، به این مجموعه کمک کردیم و اتفاق‌های خوبی رقم خورد که در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته توفیق بیشتری داشتیم.
•  برگزاری مراسم شادپیمایی خانوادگی 
وی به برگزاری مراسم شادپیمایی خانوادگی به مناسبت روز نیمه شعبان اشاره و بیان کرد: این برنامه با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد. 
وی گفت: با وجود بارندگی در این روز، اما شاهد حضور پرشور مردم در این آیین بودیم که همزمان با حضور در این مراسم به همراه رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در برخی از موکب ها و غرفه های فرهنگی در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور یافتیم و عرض خداقوت و تبریک نیمه شعبان را به موکب‌داران داشتیم.
طباطبایی نژاد با اشاره به حضور موکب‌داران از نقاط مختلف کشور و ملیت های گوناگون، این مشارکت و هم افزایی را در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین نیمه شعبان و نزدیکی مردم از فرهنگ های مختلف با یکدیگر موثر دانست.  
•  کالسکه‌سواران نسل ظهور 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: برگزاری «گردهمایی کالسکه‌سواران نسل ظهور» با عنوان «امید آینده» در واقع آخرین برنامه مشارکتی ما در ایام نیمه‌شعبان بود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این گردهمایی افزود: در این برنامه که خردسالان و کودکان به همراه خانواده‌های خود حضور داشتند و عهد بستند که ان‌شاءالله سرباز حضرت صاحب الزمان(عج) باشند.
وی اضافه کرد: این آیین توسط سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری نیروهای مردمی و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود برگزار شد.  
طباطبایی‌نژاد با تاکید بر «مردمی برگزار شدن» آیین نیمه‌شعبان؛ از نهادها و دستگاه های اجرایی، موکب‌داران و تمام کسانی که در این روزها در خدمات‌رسانی به مردم کوشا بودند، تقدیر و سپاسگزاری کرد.   
وی اعلام کرد: همچنین این سازمان در برپایی نمایشگاهی فاخری در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشارکت دارد و این نمایشگاه به مدت یک ماه میزبان علاقه مندان است. 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تمامی این خدمات با اعتباری بیش از ۷ میلیارد ریال ارایه شده است.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb95b8.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما