تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 11223
شهر مقدس قم بویژه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان غرق در نور و سرور است.
شهر مقدس قم در شب نیمه شعبان غرق در نور و سرور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری خیل عظیم زائران و مردم قم از ساعت‌های گذشته در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و هر لحظه بر تعداد جمعیت عاشق و مشتاق حضرت ولی عصر(عج) افزوده می‌شود ، دوستداران و منتظران یوسف زهرا(س) به صورت کاروان، دسته‌های پیاده‌روی، خانوادگی و انفرادی به سوی این مکان در حرکت هستند تا از فضای معنوی و ملکوتی آن بهره‌مند شوند.
منتظران و عاشقان دلسوخته مکتب اهل بیت(ع) با چشمان اشک بار امشب آمده‌اند تا در جشن میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت صاحب الزمان(عج) شرکت کنند.
عاشقانی که با پای پیاده و بغض‌های شکسته درگلو، مسافت‌های طولانی را پشت سرگذاشته‌اند تا میلاد فرخنده حضرت ولی عصر(عج)‌ را به یکدیگر تبریک بگویند و این شب را تا بامداد برای ظهورحضرتش دست به دعا بردارند.
محبانی که با دیدن گنبد فیروزه‌ای این مسجد مقدس دست بر روی سینه گذاشته و اشک شوق و انتظار از گوشه چشمانشان بر روی گونه‌هایشان جاری می شود و ظهورش را از خداوند منان طلب می‌کنند.
چراغانی صحن و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران و خیابان های منتهی به این مسجد از روزهای گذشته آغاز شده و پرچم های لبیک یا مهدی موعود(ع) در شهر قم برافراشته شده‌است.
مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) که حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به مسجد مقدس جمکران پیوند می‌دهد از روزهای گذشته با حضور ده‌ها موکب آماده پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران شده‌است.
مراسم جشن نیمه شعبان از حدود ساعت ۱۴ امروز در صحن جامع مهدوی مسجد جمکران با تلاوت قرآن کریم آغاز شد.
در برنامه‌های پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران پس از تلاوت قرآن، همخوانی گروه خدام المهدی انجام شد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسمی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت به سخنرانی پرداخت و زیارت آل یاسین نیز قرائت شد.
شهر مقدس قم در شب نیمه شعبان غرق در نور و سرور است
اقامه نماز مغرب و عشاء با امامت تولیت مسجد مقدس جمکران
نماز جماعت شب نیمه شعبان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور زائران در صحن جامع امام مهدی(ع) این مسجد برگزار شد.
پس از اقامه نماز، مراسم جشن ولادت حضرت ولی عصر(عج) که به صورت پخش مستقیم و زنده از شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پوشش داده شده با شور بیشتری آغاز شده و در حال برگزاری است.
انجام برنامه‌های سرودخوانی و همخوانی و مداحی ذاکران اهلبیت (ع)‌از جمله برنامه‌هایی است که در جشن نیمه شعبان تا پایان امشب برگزار خواهد شد.
برنامه های جشن و سرور میلاد امام زمان (عج) در دو نوبت بامدادی و صبحگاهی نیز در روز چهارشنبه انجام خواهد شد ضمن این که آسمان مسجد مقدس جمکران در ساعت ۲۴ امشب نورافشانی خواهد شد.
همچنین قرائت دعای کمیل از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد آغاز شده و پس از اجرای سرود، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان از اساتید حوزه علمیه قم از ساعت ۲ بامداد به سخنرانی خواهد پرداخت.
شهر مقدس قم در شب نیمه شعبان غرق در نور و سرور است
امسال برای خدمت رسانی به زائران، مجموعه‌های استانی و کشوری بسیج شده‌اند و ۱۵ شهرستان آماده خدمت رسانی به زائران در قم هستند.
ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه بخشی از تجهیزات مورد نیاز زائران را تامین می‌کنند و ۴۰۰ نفر نیروی فراجا از شهرستان‌های مختلف در قم حضور یافته‌اند.
امسال ستاد مردمی‌ اسکان با مدیریت استانداری و نواحی بسیج تشکیل شده و زائران می‌توانند عدد ۴ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند و پس از آن عضو کانالی خواهند شد که نقشه‌ها، مسیر دسترسی و مکان مورد نیازی که برای اسکان‌ نیاز دارند با ارسال نشانی محل اقامت را دریافت خواهند کرد.
امسال ۱۶ پارکینگ به وسعت ۱۶۰ هکتار پیرامون مسجد جمکران و بلوار پیامبر اعظم برای رفاه حال زائران ایجاد شده‌است.
مهدی موعود روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
کنیه‌های آن حضرت عبارتند از ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از ۳۰۰ لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‌‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر است.
یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcipraz.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما