تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 11183
مدیر منطقه چهار شهرداری قم از افتتاح و بهره‌برداری فاز ۲ بوستان کوثر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه چهار شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به آخرین وضعیت بوستان کوثر اظهار داشت: فاز دوم بوستان کوثر با مساحتی بالغ‌بر 15 هکتار در گام هفتم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم در مرحله جدید اجرای طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" به بهره‌برداری رسیده و جهت استفاده در اختیار شهروندان گرامی قرار می‌گیرد.
مدیر منطقه چهار شهرداری قم ابراز کرد: در راستای رفاه حال شهروندان و مراجعین گرامی به این بوستان ، 4 هزار و 500 مترمربع پارکینگ احداث و امکانات رفاهی مناسبی در نظر گرفته‌شده است .
وی در ادامه به تشریح امکانات این بوستان پرداخت و افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری بوستان کوثر و مجاورت آن با باغ پرندگان و بوستان خضر نبی (ع) و پیش‌بینی حضور چشمگیر شهروندان در ایام مختلف سال در این بوستان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ۱۰ عدد آلاچیق، ۱۳۰۰ مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری، 90 عدد سطل زباله و مبلمان شهری و ...  جهت استفاده شهروندان نصب و  احداث‌شده است.
اقبالیان اضافه کرد:  یکی از جاذبه‌های بوستان کوثر وجود دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۷۰۰ مترمربع بوده و فضای دل‌نشینی را برای عموم شهروندان به ارمغان خواهد آورد .
به گفته وی، در راستای ایجاد فضای سبز این مجموعه، بیش از ۱۵ هکتار خاک‌برداری، خاک‌ریزی، ماسه دهی،  کوددهی، آماده‌سازی و کاشت و  در راستای صرفه‌جویی در منابع آبی نیز بیش از 15 هکتار لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای و بارانی انجام‌شده است.
مدیر منطقه چهار شهرداری قم تصریح کرد: سیستم روشنایی بوستان در حال تکمیل بوده و در راستای احداث ابنیه و مسیر پیاده‌روی بوستان کوثر ۲۴ هزار مترمکعب خاک‌برداری، بتن‌ریزی و سنگ‌چینی انجام و بیش از ۲۲ هزار مترمربع پله سنگی، سنگ‌فرش و نماسازی انجام‌شده است.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdsf0f.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما