تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : 10903
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث مسیر تندرستی در محل ریل متروکه خیابان رسالت خبر داد و گفت انعقاد پیمان عملیات اجرایی فاز یک این طرح شامل پیاده‌راه، فضای مکث، فضای ورزشی روباز، فضای سبز تا پایان سال انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی زاده در نشست رسانه‌ای که با حضور اصحاب خبر و رسانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در خصوص جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه گفت: این موضوع جزء مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به قم بود که در دو مسیر به طول 7 کیلومتر در مسیر ایستگاه مرکزی تا جمکران و 8 کیلومتر از ایستگاه مرکزی به‌موازات بلوار امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به اخذ مجوز تأمین هزینه و ردیف بودجه جمع‌آوری ریل در تیرماه از شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری می‌بایست هزینه اجرای طرح شامل تملک و عمرانی از محل اراضی 80 هکتاری پردیسان استفاده شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم انجام عملیات برداشت و جمع‌آوری دپوی ریل‌های متروکه با توان شهرداری قم را یادآور شد و افزود:هم‌زمان با بحث جمع‌آوری مشاوری اخذ شد و طراحی مسیر در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم اینکه شهرداری می‌توانست برای این زمین اقدام کند ولی به‌دنبال رویکرد ایجاد فضای شهری برای استفاده از شهروندان طراحی ویژه‌ای برای آن در قالب طرح مسیر تندرستی اتفاق افتاد. حلوائی‌زاده از انعقاد قرارداد اجرایی فاز یک طرح مصوب این پروژه از میدان سپاه تا مصلی تا پایان سال خبر داد و گفت: پیاده‌راه، فضای مکث، فضای ورزشی روباز، فضای سبز در این پروژه لحاظ خواهد شد.
وی رویکرد ترافیکی این پروژه را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک و وجود محورهای موازی فقط مسیر رفت‌وبرگشت برای این مسیر در نظر گرفته‌شده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص اجرای پیاده‌راه‌های هسته مرکزی شهر نیز گفت: باید تدابیر لازم جهت حمل‌ونقل شهروندان به‌ویژه افراد کهن‌سال، خردسال و توان‌یابان در مسیر پیاده‌راه‌ها محیا شود و سپس پیاده‌راه‌های بعدی بر اساس سند جامع حمل‌ونقل و ترافیک احداث شود. حلوائی‌زاده همچنین رویکرد طرح تفصیلی و طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم به‌عنوان اسناد بالادستی پروژه‌های عمرانی را تکمیل شبکه معابر و توجه به مسیرهای امن برای عابرین پیاده دانست. وی ادامه بلوار شهید آوینی تا پردیسان را از پروژه‌هایی دانست که بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل و بعد از احداث بلوار آیت‌الله بروجردی و امتداد مسیر بلوار سردار سلیمانی در اولویت اجرایی قرار ندارد. حلوائی‌زاده پروژه بهسازی چهل‌اختران را از پروژه‌های در حال اجرا دانست که بحث احداث صحن این مجموعه آغازشده و احداث پارکینگ آن نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد. وی افزود: تملک 5 پلاک در این پروژه باقیمانده است که امیدواریم تا پایان ماه جاری به انجام رسیده و عملیات اجرایی شبستان از صحن تا مسجد توسط سازمان اوقاف و اداره کل راه و شهرسازی آغاز شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc1oqs.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما