تاریخ انتشار :جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 10870
نشست هم اندیشی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهیختگان و نخبگان حوزوی شامگاه پنجشنبه در سالن همایش مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.
نشست هم اندیشی وزیر ارشاد با نخبگان حوزوی در قم برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رئیس مرکز ارتباطات حوزه و روحانیت در این نشست گفت: وزارت ارشاد ارتباط تنگاتنگی با مجموعه روحانیت دارد و اگر رابطی بین برخی وزارتخانه ها و حوزه باشد بسیار خوب است و برخی وزارتخانه ها همچون آموزش و پرورش نیاز به ستاد مشترک همکاری با حوزه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم افزود: وزارت ارشاد چند ستاد همکاری در خصوص تعاملات حوزه های علمیه و این وزارتخانه باید داشته باشد.
وی ادامه داد: گسترده ترین حوزه کاری مشترک با شرح وظایف حوزه علمیه با وزارت ارشاد است و مواردی چون سبک زندگی اسلامی، زندگی قرآنی و امور رسانه ای را شامل می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آن چه از ماموریت های خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان قلمداد کرد ارتقای فضایل انسانی است.
وی بیان کرد: افرادی که در شاخه های مرتبط با وزارت ارشاد حضور دارند در نشست امشب در حوزه قرآن، هنر و مطبوعات نظرات خود را ارائه می کنند.
وی یادآور شد: این نشست با همکاری مشترک چند نهاد حوزوی برگزار می شود و امید است منجربه تقویت ارتباط دولت و روحانیت شود.
انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی خدمات زیادی داشته است
مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران با ابعاد مختلف موفقیت های زیادی بدست آورد و موفق ترین انقلاب در دوران معاصر بود. گرچه به کاستی ها اعتراف داریم اما انقلاب ما موفق ترین انقلاب است لذا معتقدیم وزارت ارشاد فعالیت هایی داشته باشد که جامعه ما ارزش انقلاب را ببیند و جهاد تبیین را شاهد باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی افزود: شکوفایی در امور اقتصادی و نظامی، عدالت شمولی مردم، افزایش امکانات رفاهی عمومی چون آب و برق، گاز و تلفن را در کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی شاهد بودیم.
وی بیان کرد: در بخش روابط بین الملل ایران به جایی رسید که از محدودیت درآمد و سرنوشت منطقه را در دنیا رقم می زند و انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی خدمات زیادی داشته که شاید کمتر به اطلاع عموم رسیده باشد.
زمانی افزود: حوزویان باید از کیان دستاوردهای نظام دفاع کنند و دومین کار حوزویان ارشاد و حمایت است و اگر دولتمردان ما از مسیر انقلابی گری فاصله بگیرند حوزه های علمیه وظیفه دارند راه را نشان دهند.
وی با اشاره به بیشترین زمینه ارتباطی حوزه علمیه با وزارت ارشاد گفت: رسالت وزارت فرهنگ همان رسالت حوزه علمیه است و وزیر فرهنگ نماینده حوزه علمیه در تمام وظایف این نهاد است و باید همکاری مستمر بین حوزه و وزارت ارشاد وجود داشته باشد.
وی گفت: در چهار دهه گذشته کمترین ارتباط بین حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را شاهد بوده ایم و شاید حوزه و یا شاید وزارت ارشاد کم کاری کرده اند.
زمانی افزود: آرزوی ما این بود که شخصیت ارزشمندی چون آیت الله رئیسی دولت ما را برعهده بگیرد و وزیر ارشاد از چشمه سار حوزه استفاده کرده و مدتی نیز طلبه بودند.
در ادامه این نشست جمعی از طلاب حافظ قرآن کریم، فعال رسانه ای، فعال پژوهش و کتاب و فعال فرهنگی و تبلیغی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfxcdy.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما