تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 10840
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: حدود ۶۰ سال است که وضعیت محیط زیست کشور دچار تغییرات اساسی شده و دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات گذشته در این حوزه است که با عزم جهادی در جهت حل آنها گام برداشته‌است.
سلاجقه: دولت سیزدهم میراث دار مشکلات گذشته در مباحث محیط زیستی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی سلاجقه روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: کشور در مباحث زیست محیطی شرایط خوبی ندارد و ما در این عرصه خجالت زده مردم هستیم، با این وجود رویکرد تمام ارکان دولت برای حل مشکلات پای کار آمده است.
وی ادامه داد: در بودجه سال آینده نیز دولت توجه خاصی به بهبود وضعیت زیست محیطی کشور کرده‌ است.
وی تصریح کرد: ۹۰ میلیارد دلار طرح در حوزه زیرساخت در بخش صنایع کشور در حال انجام است که در بخش مهمی از آن شاهد بهبود مباحث زیرساختی مرتبط با آلاینده ها هستیم.
سلاجقه با اشاره به برخی جلوه های تمدنی ایران در مدیریت منابع آب و سازگاری با اقلیم طبیعی بیان کرد: شهر یزد یکی از شهرهای شاخص در مهندسی آب است برغم‌ اقلیم گرم و خشک طی تاریخ با مهندسی آب و احداث بادگیرها و آب انبارها خود را با شرایط وفق داده و پیشرفته ویژه‌ای در طول تاریخ داشته است.
وی‌با بیان اینکه در مبحث توسعه دقت نظر لازم در کشور نشده است، خاطرنشان کرد: این بی دقتی ها سبب شده تا بخش مهمی از منابع آب در صنایع پر آب بر مصرف شود و بهره‌وری آن بشدت کاهش یابد.
سلاجقه اظهار داشت: با وجود اینکه احداث سد یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی است‌ اما بخاطر مکان یابی نامناسب بخشی از رودخانه های کشور از بین رفته و بضاعت طبیعی اقلیم فروکش کرده که نشان از برخی اشتباهات در احداث سدها بوده است.
افتتاح مجموعه خطوط پردازش پسماند شهری و سایت های تخمیر و فرآوری کود کمپوست شهرداری قم و دیدار با نخبگان حوزوی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه به قم اعلام شده است.
خبرنگار: عباسعلی محمدی مطلع

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccx4qs.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما