تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 14448
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحقق نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی کشور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری دستاوردی بزرگ در راستای شعار سال بود و هدف‌گذاری ما نرخ رشد هشت درصدی در سال‌های آینده‌است.
نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در۶ ماهه نخست سال‌جاری دستاورد بزرگی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده که فارغ از تهدیدات بین‌المللی، کشور توان این را دارد که مسیر رشد و توسعه را دنبال کند.
وی افزود: دغدغه تورم بسیار مهم است و رییس جمهور به موضوع مهار تورم و کترل قیمت‌ها اهتمام زیادی دارد و اقدام‌های خاصی در این خصوص انجام شده‌است.
وی با اشاره به این که مدیریت انجام شده برای کنترل بازار و بهبود عرضه کالاها همه نوید بخش شرایطی با ثبات در کشور است، ادامه داد: در برخی از کالاها محدودیت‌هایی وجود دارد که با افزایش عرضه وضعیت دسترسی مردم به آن‌ها و قیمت این کالاها نیز در حال کنترل شدن است.
منظور گفت: ما مولفه‌های افزایش قیمت و تورم را کنترل کرده و تلاش داریم با کنترل تراز نامه بانک‌ها، رشد تورم را مهار کنیم، در این خصوص توانستیم نرخ رشد تورم را به زیر ۳۰ درصد و حدود ۲۶ درصد برسانیم. امیدواریم در کنترل پایه پولی هم بتوانیم اقدام‌های موثری را انجام دهیم تا کانون‌های تورم را مهار کنیم.
وی افزود: همچنین مدیریت بازار ارز در حال انجام است و ما باور داریم می‌توانیم با توجه به صادرات غیر نفتی و وضعیت خوبی که در این رابطه داریم در کنار صادرات نفت که به رکوردهای مناسبیدست یافته‌است، بازار ارز را مدیریت کنیم تا فعالان اقتصادی بتوانند بر روی شاخص‌ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی بااشاره به اینکه اقبال مردم به استفاده از کالا برگ درحال افزایش است، ادامه داد: تدابیر دولت برای معیشت اقشار کم درآمد جز سیاست‌های اصلی آن به شمار می‌آید.
معاون رییس جمهور گفت: در کالا برگ مردم می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنند و ما تلاش می‌کنیم قیمت این محصولات را به خصوص برای پنج دهک نخست ثابت نگه داریم. منابع کالا برگ را از محل هدفمندی تامین می‌کنیم و این سیاست‌ را ادامه خواهیم داد.
منظور با اشاره به این که افتخار دولت مردمی آقای رییسی این است که گوش شنوای مردم باشد، گفت: مردم باید شیرینی کارهای ما را احساس کنند و همه کارهای ما باید باعث امیدآفرینی در میان آنان باشد.
وی افزود: تلاش می‌کنیم منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را به زودی تامین کنیم، در همین رابطه ۹۸۰ طرح در سطح کشور داریم که قابلیت بهره‌برداری دارد و سعی ما آن است که تا پایان سال آینده افتتاح شوند.
وی همچنین افزود: کشور نیازهای متنوعی دارد، مردم از ما نمی‌پذیرند که بگوییم منابع نبود و کار انجام نشد، ما در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفتیم و افتتاح طرح‌های گسترده در سطح کشور نمادی از تلاش صورت گرفته‌است.
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای انجام طرح‌های مورد نظر خود می‌توانند درآمدزایی داشته باشند، ادامه داد: واگذاری و مولدسازی دارایی‌ها از جمله راهکارهایی است که بر اساس آن می‌توان اعتبارات لازم برای طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری را تامین کرد.

منظور همچنین در خصوص قطار شهری قم بیان داشت: مترو و مونوریل در این استان باید با یکدیگر یکپارچه شوند ما هم آمادگی داریم که هم به پروژه مترو و هم به مونوریل کمک کنیم، موضوع توجه به شهرستان‌های جدید استان از نظر تامین نیروی انسانی، ساختمان اداری و سایر حوزه‌ها را نیز دنبال خواهیم کرد تا نظام اداری در آن‌ها به خوبی مستقر شود.
وی ادامه داد: علاوه بر توسعه فاضلاب قم، تجهیز شبکه بهداشت و درمان و تامین آمبولانس ، در خصوص تکمیل و توسعه راه‌های این استان در حوزه زمینی، ریلی و احداث فرودگاه به عنوان استانی که شاهراه ارتباطی کشور است، برنامه ویژه‌ای داریم و سه هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دادیم تا طرح‌های نیمه تمام در زمینه راه‌ها به زودی تکمیل شود.
وی افزود: استان قم علاوه بر راه‌های مواصلاتی، مسائل دیگری هم دارد که از جمله آن موضوع حاشیه نشینی است که بر می‌گردد به مهاجرت پذیری استان، در همین رابطه باید ساماندهی مناطقی که حاشیه نشینی در آن جریان دارد را با همکاری مدیریت شهری دنبال کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع تصفیه خانه فاضلاب در پردیسان هم جز طرح‌های مهم است که به جد دنبال آن هستیم در یک افق سه ساله آن را دنبال می‌کنیم، طرح‌های گسترده را هم در زمینه آموزشی، بهداشت و درمان و ورزشی استان در دستور کار داریم.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی افزود: برای تکمیل طرح‌های مورد نظر چهار همت اعتبار نیاز است که تلاش می‌کنیم این مبلغ را تامین و برای اجرای طرح‌ها اختصاص دهیم؛ مساله مهم دیگر در استان قم پدیده گرد و خاک است که حتما باید با کمک سازمان محیط زیست و اختصاص اعتبارات لازم تدبیر شود.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری در استان قم و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران از جمله احداث هتل‌های پنج ستاره نیز با مشارکت بخش خصوص در دستور کار است.
منظور گفت: شاخص‌های توسعه قم را ارتقا می‌دهیم و در دولت سیزدهم در بهبود شاخص‌های زیرساختی، فرهنگی، بهداشتی و صنعتی این استان گام‌های بزرگی را برخواهیم داشت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaayn6.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما