تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 10781
در نشست هم اندیشی و هم افزایی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با مدیران جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد:

ظاهر اسناد بین‌المللی، ظاهر پرفریبی است /هیچ وقت طمع دشمن از ما بریده نمی‌شود

خانم خزعلی با بیان اینکه هیچ وقت طمع دشمن از ما بریده نمی‌شود، گفت: در اسناد بین المللی آمده که تعریف این اصطلاحات شاید هر سال تغییر کند، یعنی وقتی زیر ساطور آنها رفتیم تا ابد باید تبعیت کنیم.
ظاهر اسناد بین‌المللی، ظاهر پرفریبی است /هیچ وقت طمع دشمن از ما بریده نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی سرکار خانم کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و جمعی از معاونان و مدیران خانم این مؤسسه علمی حوزوی در سالن جلسات مدیریت برگزار شد.
در این نشست که سرکار خانم نجمه نجم به عنوان دبیر جلسه حضور داشت، خانم‌ها خزعلی، برقعی و برخی مدیران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده پرداختند.
خانم کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، سخنان خود را با آیه شریفه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ وَأَنِ اعْبُدُونِي هَـذَا صِرَ‌اطٌ مُّسْتَقِيمٌ» شروع کرد و اظهار داشت: بحث من حول این دوقطبی مقدس است که یک طرف عهد الهی است و قبل از ورود به این دنیا بر پایمردی، تعبد الهی و دشمنی با شیطان از ما تعهد گرفته شده تا بتوانیم در صراط مستقیم بمانیم.
حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها؛ الگوی تمام نمای بشریت
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوی تمام‌نمای بشریت هستند و نشان دادند که در تمام ابعاد وجودی یک انسان کامل می‌توان اینگونه درخشش داشت و در زندگی فردی، عبادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و حتی دفاعی می‌توان عالی‌ترین نقش را برای دفاع از امامت و ولایت داشت.
خزعلی تأکید کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام این دوقطبی را در خطبه فدکیه اعلام کردند و بعد از حمد و ثنا، توحید، نبوت، ولایت، احکام، نماز و حجاب فرمودند که بعد از این دو گروه می‌شویم و این خط تا آخر ادامه دارد، یک گروه پایمردی بر ارزش‌ها و حفظ آنها و تغییر و تحول جامعه به سوی تقرب الهی هستند که اهل بیت علیهم‌السلام در این گروه هستند و گروه دیگر برای رسیدن به قدرت، هرگونه تغییری را حتی در احکام انجام می‌دهند تا چند روزی را ریاست کنند.
درخشش بانوان ایران در چهل باره اول انقلاب اسلامی، در دنیا بی‌نظیر است
 وی خاطرنشان کرد: ما این دو قطبی را در طول تاریخ از جمله در زمان پهلوی می‌بینیم؛ رضا خان ابتدا یک ظالم دیندار بود که روزی چند بار هیئت می‌رفت و وقتی به قدرت رسید، با اصل حجاب مخالفت کرد؛ پسرش هم به نحوی کار فرهنگی کرد، اما در عمل، فطرت پاک انسان‌ها تغییر نمی‌کند اگر کار تربیتی به درستی انجام شود.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه در چهل باره اول انقلاب اسلامی، بانوان ایران بهترین درخشش را داشتند که در دنیا بی‌نظیر است، گفت: امروز در چهل باره دوم انقلاب اسلامی هستیم و نگاه پایمردی بر ارزش‌ها را در جامعه می‌بینیم، آنجا که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در سخنرانی اخیر خود از یک سو با قاطعیت درباره حفظ ارزش‌های دینی و شریعت و وجوب دین سخن می‌گویند و از سوی دیگر می‌فرمایند که اینها هم فرزندان ما هستند.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی نیز می‌فرمایند که آن هم دختر من است، اما ما مراقب دختران خود هستیم که ارزش‌های آنها حفظ شود و به ولنگاری کشیده نشوند؛ ما باید کمک کنیم دختران خود را نجات دهیم.
مفاهیم اصطلاحات در اسناد بین المللی
خزعلی در ادامه به اسناد بین المللی اشاره کرد و گفت: هم اکنون سه سند بین المللی وجود دارد، از جمله برنامه راهبری در صندوق جمعیت ملل متحد که برای نابودی جمعیت آمده است، همچنین برنامه کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه در قاهره و سند اهداف توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ که برای از بین بردن دین و اعتقادات جوامع پیاده می‌شوند.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: همه جوانان دنیا به واسطه سند ۲۰۳۰، سکولار و ضد دین خواهند شد و ما نمونه و آثاری از آن را در دوره کرونا در جامعه دیدیم.
خزعلی به اصطلاحات موجود در اسناد بین المللی مانند «گروه‌های آسیب پذیر»، «تاب آوری اجتماعی»، «ارائه خدمات و مراقبت‌های جنسی، باروری و بهداشتی»، «مدیت دانش و آگاهی»، «توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان»، «آموزش با کیفیت»، «آموزش فراگیر»، «مشاوره و همکاری فنی» و اصطلاح «شهروند جهانی» اشاره کرد و گفت: تعریف این اصطلاحات در این اسناد ذکر شده و با آنچه برای ما بیان می‌شود، بسیار متفاوت است.
وی بیان کرد: اگر جامعه ای اسناد بین المللی را بپذیرد، باید بی‌چون و چرا آن را اجرا کند و حتی برای اجرای آن باید قرآن، شریعت و آداب و رسوم خود را کنار بگذارد، در غیر این صورت، این جامعه تاب‌آور نیست و جامعه‌ای خشونت‌گرا و افراطی‌گرا به شمار می‌آید که نتوانسته این اسناد را در جامعه پیاده کند.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده تأکید کرد: پذیرش این اسناد، بی‌اهمیت شدن مرزهای ملی و جغرافیایی و بی‌اهمیت شدن والدین در برابر نظام بین الملل را در بردارد، با پذیرش این اسناد، حق تعصب در مسائل عقیدتی، فکری، ناموسی و وطنی نداریم، حتی روضه‌های امام حسین علیه‌السلام و مسائل دفاعی نباید در مدارس مطرح شود و بچه‌ها نباید نسبت به چیزی تعصب داشته باشد، اما نسبت به هلوکاست باید تعصب داشته باشند.
دشمنان ایران به دنبال این هستند که جنگ داخلی را رقم بزنند/ هیچ وقت طمع دشمن از ما بریده نمی‌شود
وی با اشاره به اهداف اسناد بین المللی، عنوان کرد: در این فضایی که به وجود آمده وقتی ریشه‌یابی کنیم، عفاف و حجاب سرشاخه است که آثار آن را در خیابان‌ها می‌بینیم، در فضای مجازی ولنگاری که قتلگاه فرزندان ما شده و حرکت‌ها و سازماندهی‌هایی که در این فضا صورت می‌گیرد، به دنبال این هستند که جنگ داخلی را رقم بزنند؛ حواسمان باشد که هم بی تفاوت نباشیم که عادی‌سازی شود و هم اینکه به جنگ کشیده نشود.
خزعلی همچنین به مصوبه شورای زنان اشاره کرد و گفت: در این مصوبه شناخت مسئله و نقش مربیان، خانواده، پدر و مادر بر تربیت کودکان و نوجوانان مطرح شده است.
وی بر لزوم بررسی وضعیت فقهی، حقوقی و اجتماعی زنان در جامعه و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم با آمیزه‌ای از آموزش، پژوهش و فعالیت هنری باعث تغییر رفتار مثبت در نسل جوان شویم، کار تربیتی کردیم.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده بیان داشت: هیچ وقت طمع دشمن از ما بریده نمی‌شود و در اسناد بین المللی آمده که تعریف این اصطلاحات شاید هر سال تغییر کند، یعنی وقتی زیر ساطور آنها رفتیم تا ابد باید تبعیت کنیم.
ظاهر اسناد بین المللی، ظاهر پرفریبی است/جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به صورت شبکه‌ای و منظومه‌وار به آسیب شناسی در حوزه زن و خانواده می‌پردازد
خانم برقعی نیز در این نشست با اشاره به اسناد بین المللی، بیان داشت: مشکل ما این است که ظاهر این قراردادها و اسنادی که به دست ما می‌رسد، ظاهر پرفریبی است و بسیاری از افراد با معنای اصطلاحات در این اسناد آشنا نیستند و تصور می‌کنند که این اصطلاحات به معنایی که در ذهن ماست، به کار برده شدند.
مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امکانات و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، پاسخ به سؤالات دینی، فرهنگی و تبلیغی می‌توانند وظایف و مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرند.
برقعی با تصریح بر اینکه مجموعه باید به صورت شبکه‌ای عمل کند، هم افزا باشد و از جزیره ای عمل کردن بپرهیزد، تأکید کرد: دشمن برنامه‌هایی چیده تا خانواده‌های ما را فرو بپاشاند و ما باید برای شناخت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده پژوهش و کارهای میدانی انجام دهیم.
وی بیان داشت: نظام اجتماعی ما خانواده‌محور است و برای تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی خانواده این چهار اصل، افق دید ما است.
مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: ظرفیت نخبگانی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بالا است و می‌توان کمیته‌ای را برای این منظور پیش بینی کرد که شبکه‌ای و منظومه‌وار در این عرصه فعالیت کند.
خانم حمیده حائری شیرازی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای جهاد تبیین وظیفه دارند و احساس تکلیف می‌کنند که در حوزه زن و خانواده گام‌های مؤثری بردارند تا به رسالت حوزوی خود عمل کنند.
تبیین طرح «مسائل حوزه زنان و خانواده و چالش‌های آن در مواجهه با مبانی مدرنیته»
خانم جعفری موحد در این نشست، اظهار داشت: غرب بعد از دوره رنسانس و تحولاتی که در پیشرفت علوم تجربی رخ داد، مبانی فکری خود را در مسائل هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی به دنیا صادر کرد که این مبانی با نگاه الحادی و یا سکولار است.
مدیر کل امور پژوهشی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه امروز سبک زندگی غربی وارد دیگر جوامع شده و مشکلات و چالش‌های زیادی را به وجود آورده است، به بیان و ارائه طرح پیشنهادی خود با موضوع «مسائل حوزه زنان و خانواده و چالش‌های آن در مواجهه با مبانی مدرنیته» پرداخت و درباره این طرح پیشنهادی توضیحاتی ارائه داد.
برگزاری رویداد «جنسیت و علوم اسلامی» در پژوهشگاه مطالعات اسلامی
خانم خدیجه هاشمی نیز در این نشست به معرفی طرحی با موضوع «بنیادهای فکر اسلامی در حل آسیب‌های اجتماعی زنان و دختران» پرداخت و در ادامه تصریح کرد: امسال رویداد پژوهشی با موضوع «جنسیت و علوم اسلامی» در پژوهشگاه مطالعات اسلامی برگزار شد که طیف‌های مختلف در این رویداد شرکت کردند و دستاوردهای مهمی برای ما داشت.
معاون پژوهش پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند که موضوع زن و جنسیت را دریابید، گفت: بسیاری از منابع ما بر اساس محورها و پارادایم‌های علوم اجتماعی غرب است و ما به دنبال منابع جدید و متقن بر اساس مبانی علوم اسلامی  هستیم که بر این اساس، اتاق فکری با حضور کارشناسان راه اندازی خواهد شد.
لزوم تشکل‌سازی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در جامعه‌الزهرا(س)
خانم افتخار یوسفی در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در دوره فقه و عالی، سطوح سه و چهار در رشته‌های فقه خانواده و رشته تخصصی مطالعات زن و خانواده و در بخش‌های مختلف پژوهش، فرهنگی و تبلیغی ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند، عنوان کرد: ما به تشکل‌سازی درون مجموعه نیاز داریم تا با ایجاد محتواهای مناسب و در قالب‌های مختلف در اختیار اجتماع قرار دهیم.
معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: ما علاوه بر تشکل‌سازی درونی نیاز به ایجاد تیم قوی برون‌سازمانی داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های درونی و بیرونی در عرصه اجتماع تأثیرگذار باشیم.
امروز مسائل سیاسی به حیا، عفت، پوشش و اعتقادات ما گره خورده است
خانم معصومه شریفی از دیگر سخنرانان این نشست بود که اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه که متأسفانه مسائل سیاسی به حیا، عفت، پوشش و اعتقادات ما گره خورده است، برای این مسائل سه راه حل اساسی شامل انجام برنامه‌های زیرساختی، فرهنگسازی و اجرای قانون مطرح است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه امروز دشمن با اندیشه‌ها کار می‌کند و جنگ شناختی است، اظهار داشت: ما در حوزه‌های مختلف مانند حوزه عفاف و حجاب علاوه بر قانون باید به بحث زیرساخت‌ها هم توجه کنیم.
تولید مستندهای «سیر آفاقی» و «ستارگان کهکشان اندیشه» در جامعه‌الزهرا(س)
شریفی خاطرنشان کرد: هم اکنون مستند «سیر آفاقی» در اداره پاسخ به سؤالات دینی و با همکاری اداره تبلیع در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تولید شده و طرح مستند «ستارگان کهکشان اندیشه» در دست اقدام است که اینها کارهای زیرساختی است.
وی با اشاره به استقبال دانش آموزان از مستند «سیر آفاقی»، تصریح کرد: تدوین و تولید چنین برنامه‌هایی که در قالب هنر و با موضوعات علمی ارائه می‌شوند، می‌تواند در راستای تقویت اعتقادات نسل جوان بسیار تأثیرگذار باشد و در صورتی که بودجه آن تأمین شود، این کار ادامه پیدا می‌کند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه بحث جریان سازی و راهبری است و می‌تواند به عنوان حلقه‌های میانی در بسیاری کارهای زیرساختی، فرهنگسازی و اجرای قانون همکاری داشته باشد.
شریفی با بیان اینکه در حوزه زن و خانواده طرح‌ها و ایده‌هایی در حوزه فرهنگی ارائه شده است، به طرح‌های مختلف در حوزه ازدواج، مهارت‌های استحکام خانواده و غیره اشاره کرد و در ادامه، گفت: با توجه به اینکه جنگ ما رسانه‌ای و فضای مجازی است، اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی، برنامه‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف طراحی کرده که روایت از سبک زندگی بانوی مسلمان به عنوان طرح تدوین و ارائه شده است.
وی همچنین به تدوین و اجرای طرح‌های «هر مادری یک مربی قرآن»، «هر مادر یک کنشگر انقلابی» و طرح‌هایی که تربیت مادران مؤمن و انقلابی وجود دارد، اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغ چهره به چهره دانش‌آموزی، طرح تعامل حوزه و دانشگاه، طرح‌های قرآنی و غیره، طرح‌های میدانی هستند که اگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان پایگاه و مأمن زنان مسلمان در سطح ملی و بین المللی مطرح شود، می‌توانیم کار تشکیلاتی، جریان‌سازی و ... داشته باشیم.
در ادامه این نشست، خانم کوثر میرزایی به سرفصل‌های رشته مطالعات زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از این سرفصل‌ها مربوط به جمعیت است که از سال آینده در واحدهای گرایشی سطح دو قرار می‌گیرد.
دبیر پژوهشی مطالعات اسلامی زنان بخش آموزش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان اشاره و بر لزوم بررسی و واکاوی همه جانبه درباره این آسیب‌ها تأکید کرد.
فصل دوم رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «سبک زندگی اسلامی»
خانم نجمه نجم در این جلسه با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای فصلی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حوزه‌های آموزش، فرهنگی، پژوهش و پژوهشگاه، عنوان کرد: شروع فصل دوم رویداد‌ها با بحث سبک زندگی اسلامی است که روایتگری از «زن، زندگی، آزادگی» با نگاه انقلابی و اسلامی دارد و در این رویدادها نشان می‌دهیم که ما بانوانی داریم که در عرصه‌های مختلف جلوه‌گاه هستند و می‌توانند در مقابل «زن، زندگی، آزادی» یک فراروایت ایجاد کند.
مشاور طرح و برنامه مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: این رویدادها نشان می‌دهد که ما در اسلام «زن، زندگی، آزادگی» را داشته ایم و می‌خواهیم با ایجاد شبکه و با همکاری بخش‌های مختلف این ظرفیت را فعال کنیم.
لزوم ارائه متون و سرفصل‌های زن و خانواده در تمام رشته‌های تحصیلی
خانم مریم برقعی استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این نشست، با پیشنهاد این موضوع که ما در تمام رشته‌های خود متون و سرفصل‌ها بحث زن و خانواده را داشته باشیم، عنوان کرد: در تمام تحقیقات و پژوهش‌ها، اجرایی شدن و در متن جامعه آمدن مهم است و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این ظرفیت را دارد که نیروهای کارامد در حیطه‌های مختلف آموزشی، تدوین متون و آموزش‌های دینی تربیت کند.
مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به واحد نخبگانی و فارغ التحصیلان این مجموعه، ابراز داشت: ما در محتواهای علمی و همچنین تبلیغات، نیرورسانی و بحث‌های رسانه‌ای می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.
وی همچنین به بحث موضوع شناسی فقهی اشاره کرد و گفت: قانون‌هایی که وجود دارد وقتی وارد اجرا می‌شود، واسطه‌هایی می‌خواهد که جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی و ظرفیت‌هایی برای این موضوع دارد.
شناسایی بیش از ۴۵ طلبه سطح چهار به عنوان استعدادهای برتر
خانم خدیجه حسین زاده با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ طلبه سطح چهار در اداره استعدادهای برتر شناسایی شدند، اظهار داشت: این طلاب که در سطوح و در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی فعال هستند، آماده راهبری هستند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته باشند.
مدیر کل استعدادهای برتر و دانش آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اجرای طرح‌های فرصت مطالعاتی و طرح احمدی روشن در این اداره، تأکید کرد: ظرفیت‌های مناسبی در این بخش وجود دارد که اگر شبکه‌سازی و تیم‌سازی صورت بگیرد، می‌توانند در عرصه‌های مختلف فعال شوند.
فعالیت ۹ گروه علمی در تحصیلات تکمیلی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام
یکی دیگر از سخنرانان این نشست، خانم رویا باقری مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بود که با اشاره به ظرفیت ۹ گروه علمی در تحصیلات تکمیلی، عنوان کرد: اعضای فعال در این گروه‌ها در بحث پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و تحقیقات کارورزی می‌توانند نظام موضوعات را با همکاری معاونت پژوهش فراهم کنند و می‌توان پایان نامه‌ها و رساله‌ها را جهت‌دهی کرد.
مدیر تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه فقه که همیشه سردمدار هستند، چون بحث بین رشته ای هست می‌توان از ظرفیت گروه‌های دیگر استفاده کرد.
راه اندازی ۱۰ کارگروه در بسیج اساتید و فعالیت ۱۵۰ استاد جهادی و انقلابی
خانم طاهره حیدری مجد در این نشست تصریح کرد: برخی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان باید به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار بگیرد و به آن پرداخته شود، در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.
مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به موضوع عفاف و حجاب، ایجاد کارگروه‌های تحقیقاتی و برنامه‌هایی که در این حوزه به عهده بسیج اساتید قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب در بخش آرایش‌های نوظهور، مجموعه ای با حضور ۱۳ نفر، کتابی با حدود ۶۰۰ صفحه در حال ویراستاری است که تمام آسیب‌ها و آرایش‌های نوظهور از نظر فقهی و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
حیدری مجد همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه سبک زندگی با حضور اساتید و نخبگان حوزه، بیان داشت: سبک زندگی علما و سبک زندگی خانم بهشتی در حال تدوین است، سبک زندگی مادران شهدا نیز در مراحل نهایی است.
وی یادآور شد: در بحث مهدویت از روایات زندگی زنان عصر غیبت که به عصر زندگی ما اشاره دارد، تمام راهکارها نوشته شده و در حال تدوین است و سه دوره روایات درباره زنان در غرب، اسلام و عصر ظهور امام زمان در سه جلد کتاب در حال ویراستاری است.
مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: ما ۱۰ کارگروه در بسیج اساتید داریم که ۱۵۰ استاد بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به صورت جهادی و خودجوش فعالیت می‌کنند.
 
 


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgqu9q.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما