تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : 10775
بازیکنان آناصنعت قم با جایگاه سیزدهم در جدول لیگ برتر، برای ماندگاری در لیگ و اثبات توانایی‌های خود فقط 5 بازی دیگر فرصت دارند که به گفته کاپیتان این تیم، بچه قمی‌های باغیرت با تمام توان برای پیروزی در این بازی‌ها خواهند جنگید.
کاپیتان آنا صنعت: برای ماندن در لیگ با تمام توان می‌جنگیم/قهرمانی قمی‌ها بزرگ‌ترین آرزوی فرهاد کشاورز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری تیم فوتسال آناصنعت پاسارگاد نماینده قم در لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های کشور که ابتدای فصل با نام «فردوس» وارد رقابت‌ها شد؛ فصل پر فراز و نشیبی را طی کرده؛ اما بعد از خانه‌تکانی اساسی در باشگاه‌ حالا به آرامش درونی رسیده است.
آناصنعت پاسارگاد به عنوان یکی از تیم‌های پُر رفت‌وآمد این فصل از رقابت‌ها تا به حال 3 سرمربی را روی نیمکت خود دیده است. ۴ هفته پپش بعد از قطع همکاری باشگاه با سعید قاسمی؛ سکان هدایت نماینده قم به فرهاد کشاورز سپرده شد.
نماینده فوتسال قم در ۴ هفته اخیر با کادر فنی جدید از نظر فنی رو به جلو پیشرفت کرده اما در این هفته‌ها با بدشانسی‌ها و اشتباهات عجیب داوری رو به رو شده و در نهایت 4 بازی گذشته خود را با باخت سپری کرده است.
اما حالا ۵ هفته تا پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی مانده است؛ و آنا صنعت پاسارگاد بعد از گذراندن ۲۱ بازی توانسته ۱۸ امتیاز کسب کند و در رده سیزدهم جدول ۱۴ تیمی قرار بگیرد.
برای بررسی آخرین وضعیت آناصنعت و عملکرد کادر فنی جدید خبرگزاری فارس تصمیم گرفت تا گفتگو‌هایی در این زمینه با افراد مختلف تهیه کند.
*قراردادم را با آناصنعت سفید امضا کردم/ آرزوی من کسب قهرمانی لیگ برتر با فوتسال قم است
فرهاد کشاورز سرمربی تیم آناصنعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۸۰ مربی‌گری در فوتسال را آغاز کردم، بعد از گذشت ۲۰ سال از فعالیتم در فوتسال این کشور به این شناخت رسیدم که وضعیت این رشته ورزشی در شهرهای مختلف به چه صورت است.
وی افزود: استان قم نیز به عنوان مهد فوتسال ایران برای من شناخته شده بود و سالهاست که با قمی‌ها رفاقت دارم؛ چند فصل گذشته قراربود به عنوان سرمربی نماینده قم شروع به کار کنم اما در آن زمان پیشنهادی از شهرم به دست بنده رسید و مدیران تیم قم به بنده لطف کردند و اجازه دادن تا به شهرم برگردم. موقع جدایی به بزرگان فوتسال قم اعلام کردم هر زمانی فوتسال قم به من نیاز داشت، نگاه نمی‌کنم در چه سطحی هستم و با عشق و علاقه به این شهر برمی‌گردم.

سرمربی آناصنعت تصریح کرد: بعد از گذشت چندین سال قسمت شد کارم را در قم شروع کنم؛ مدیریت باشگاه شاهد است وقتی که تماس گرفتند و من به دفتر باشگاه رفتم درخصوص تنها مسئله‌ای که صحبت نکردیم مسائل مالی بود چون من با قلبم کار را در قم می‌خواستم شروع کنم.
وی ادامه داد: حالا که کارم را در این تیم شروع کرده‌ام می‌بینم بازیکنان، اعضای کادر فنی و حتی مدیریت که امروز با ما همراه هستند آن‌ها نیز با قلبشان کار می‌کنند و از مسائل مادی گذشته‌اند.
کشاورز تاکید کرد: در زندگی ورزشی‌ به همه آرزوهایم رسیده‌ام؛ روزی آرزو داشتم در خارج از کشور مربی‌گری کنم که برایم اتفاق افتاد؛ قهرمانی در لیگ‌های مختلف را تجربه کرده‌ام.
وی افزود: درحال حاضر یک آرزو مانده آن هم قهرمانی در لیگ برتر است؛ علاقه دارم با تیم آناصنعت به این افتخار دست پیدا کنم. این موضوع بزرگترین آرزوی ورزشی من محسوب می‌شود.
سرمربی آناصنعت درخصوص باخت‌های ۴ بازی گذشته تیمش گفت: همه فوتسالی‌ها شاهد هستند در ۴ بازی اخیر واقعا فوتسال روی ناخوش خود را به ما نشان داد؛ ما در هیچ بازی مستحق شکست نبودیم اما با بدشانسی نتیجه روی ورق به ضرر ما نوشته شد.
وی ادامه داد: من به جامعه فوتسال کشور به ویژه قمی‌ها قول می‌دهم در فصل جدید همراه بازیکنانم کاری کنیم که در هر بازی خانگی درهای ورزشگاه از ۲ ساعت قبل از شروع دیدار به دلیل تکمیل ظرفیت سکوها بسته شود.
کشاورز با اشاره به بازیکنان جوان و جویای نام آناصنعت خاطرنشان کرد: این بازیکنان ریشه فوتسال قم هستند که قرار است سال‌های آینده پرچم قم و کشورمان را در آوردگاه‌های مختلف جهانی بالا ببرند.
سرمربی آناصنعت ادامه داد: ما برای این تیم راهبردهای بلند مدت را طراحی کرده‌ایم؛ می‌خواهیم آینده فوتسال قم را با همین جوانان بسازیم.

وی در خصوص ۵ بازی پایانی پیش‌رو گفت: بازی‌های پایانی این فصل برای ما حکم فینال را دارد؛ ما هیچ حریف ضعیفی نداریم اما فقط برای پیروزی وارد زمین می‌شویم.
کشاورز تاکید کرد: به نظر من سخت‌ترین بازی مقابل زندی‌بتن است چون تیم ما نیاز به یک پیروزی دارد تا از لحاظ روانی به یک نقطه مطلوب برسد.
سرمربی آناصنعت گفت: من به قمی‌های عزیز فوتسال‌دوست قول می‌دهم این تیم را در لیگ برتر حفظ کنم؛ ما وظایف خود را به درستی در این راستا انجام می‌دهیم.
وی افزود: از هواداران قمی هم می‌خواهم ما را با دعاهایشان بدرقه مسابقات کنند؛ ما نیازمند انرژی مثبت آن‌ها هستیم.
کشاورز در پایان گفت: چند روز پیش پیشکسوتان فوتبال و فوتسال قم به بنده و تیمم لطف داشتند و در تمرین حضور پیدا کردند؛ بابت این حرکت زیبا از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم این بزرگان ما را غریبه ندانند و با رهنمودهای خود به تیم کمک موثر داشته باشند.
وی در پایان گفت: همچنین از اصحاب رسانه نیز بابت حمایت‌هایشان از بنده و تیم آناصنعت ممنونم امیدوارم بتوانیم با عملکرد خوب خود لطف شما عزیزان در رسانه را جبران کنیم.
*بازی‌های پیش‌رو برای ما حکم فینال را دارد/ با غیرت بچه قمی‌ها تیم را در لیگ حفظ می‌کنیم
هاشم فرج‌زاده کاپیتان تیم آناصنعت پاسارگاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بازی‌های پیش‌رو برای ما حکم فینال را دارد؛ قطعا برای هربازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حداکثر امتیار را کسب کنیم.
وی در خصوص حمایت‌های مدیریت باشگاه از بازیکنان گفت: مدیریت جدید بعد از اینکه روی کار آمده با بازیکنان و کادر فنی همراهی کاملی انجام داده است؛ آرامش به تیم برگشته و به در بحث مدیریت به یک انسجام مطلوب رسیده‌ایم.

کاپیتان تیم آناصنعت با توجه به اعضای کادر فنی جدید عنوان کرد: در این فصل بنده با 3 سرمربی در این تیم کار کرده‌ام؛ ابتدای فصل با توجه به مشکلات بسیاری تیم  ما داشت آقای وحید غیاثی شهامت به خرج داد و مسئولیت این تیم را به عهده گرفت.
فرج‌زاده افزود: تیم با آقا وحید از ۸ بازی ابتدایی توانست ۶ امتیاز کسب کند؛ بعد از اینکه مالکیت باشگاه تغییر پیدا کرد؛ مدیرعامل تیم تصمیم گرفت تا تغییراتی در کادرفنی باشگاه ایجاد کند.
وی ادامه داد: بعد از جابه‌جایی‌ها سعید قاسمی به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد که زحمات زیادی برای تیم کشید و برخورد خوبی با جوانان تیم داشت. متاسفانه با باخت‌های متوالی که داشتیم، مدیریت، کشاورز را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.
کاپیتان با سابقه آناصنعت در خصوص سرمربی جدید تیمشان گفت: در این مدت که مسئولیت هدایت تیم به آقا فرهاد سپرده شده واقعا در تمرینات به ما ثابت شد که ایشان یک مربی فنی و جوان‌گراست.

وی افزود: کادرفنی جدید در تمرینات به خوبی نکات را با ما تمرین می‌کنند و تیم را از نظر روحی و مسائل فنی ارتقا داده‌اند. امیدوارم بتوانیم با اتحادی که بین بازیکنان، کادرفنی و مدیریت باشگاه‌ وجود دارد بدشانسی‌های بازی‌های اخیر را جبران کنیم.
فرج زاده در پاسخ به این سوال که آیا تیم در لیگ می‌ماند؟ اذعان کرد: به هواداران قول می‌دهم تا بازی آخر با تمام توان بجنگیم و باغیرت بچه‌ قمی‌ها تیم را در لیگ برتر حفظ می‌کنیم.
*مدیریت جدید آناصنعت دیدگاه تحول‌گرایانه‌ای نسبت به فوتسال دارند/ کشاورز برای دقایق مختلف بازی برنامه دارد
سیدمحمد سیدابراهیمی خبرنگار باتجربه حوزه ورزشی در گفت‌وگو با فارس در قم بیان کرد: مدیریت باشگاه آناصنعت دیدگاه تحول‌گرایانه به ورزش مخصوصا رشته فوتسال در استان قم داشته و توانسته با اقدامات مهم و مناسب فرهنگی و اخلاق مدارانه افق فکری بازیکنان قمی را نیز تغییر دهد؛ دیدگاه آنها می‌تواند کلاس درسی برای باشگاه‌های مطرح کشور و استان باشد.

وی ادامه داد: برای مثال در سال‌های گذشته و در زمانی که برخی حامیان مالی استانی و کشوری در قم حضور داشتند وضعیت پرداخت قرارداد بازیکنان و کادر فنی چگونه بود؟ کدام باشگاه برای افزایش انگیزه و روحیه در بین بازیکنان بعد از چند باخت متوالی از نحوه بازی تیم و بازیکنان تشکر و به آنها  پاداش پرداخت می‌کند؟.
این خبرنگار ورزشی تصریح کرد: در سال‌های گذشته کدام حامیان تیم فوتسال هر امکاناتی که مربی و بازیکن اعم از البسه و ... تا هتل در شان بازیکنان قم که از آن به عنوان مهد فوتسال کشور یاد می‌شود را تامین کرده که اکنون مدیریت جدید از جان و دل برای تیم مایه می گذارد؟ مدیریت آناصنعت حمایت همه جانبه از تیم و اعضای کادرفنی از روز اول داشته اند و آنها قطعا در روزهای آینده و فصل‌های آتی مزد اخلاق مداری های خود را خواهند گرفت.
سیدابراهیمی با اشاره به اینکه قم مربیان بزرگی در فوتسال دارد، گفت: استان قم دارای مربیانی بزرگ در رشته فوتسال است که اگر بخواهم آز آنها نام ببرم ممکن است برخی را از قلم بیندازم و بی انصافی در حق این قشر زحمت‌کش در ورزش است؛ قم در فوتسال دارای مربیان و بازیکنان بزرگی بوده و خواهد بود و این فرآیند بازیکن و مربی‌سازی باید هر چند سال یک‌بار پوست اندازی کند.

وی در خصوص مربیان این فصل آناصنعت در لیگ‌برتر خاطرنشان کرد: به نظر بنده تیم قم در ابتدا با سرمربی‌گری وحید غیاثی و چند روز قبل از شروع لیگ برتر این سرمربی شهامت پذیرفتن مسئولیت را قبول کرده بود با امکانات بسیار ناچیز و عدم زمان کافی بازیکنان برای هماهنگی بیشتر رفته رفته  بازی‌های خوبی انجام می‌داد ولی بیشتر بر روی کارهای دفاعی متمرکز بود.
این خبرنگار ورزشی افزود: نمونه بارز آن دیدار رفت تیم‌های قم و کراپ در سالن نخلستان سپاه بود که نماینده قم  برابر تیمی که قرارداد چند بازیکن آن با هزینه‌های کل تیم برابری میکرد بسیار عالی بازی کرد اما نماینده قم تنها به ضدحملات دل بسته بود و موقعیت های بسیار خوبی در ضدحمله نصیب برخی بازیکنان شد که با کم دقتی از دست تیم رفت.
سیدابراهیمی در ادامه عنوان کرد: با آمدن حامی‌مالی جدید و حمایت آنها از سعید قاسمی که خود واسطه بین مدیریت و خرید امتیاز تیم بود، آن‌ها مربی جدیدی را به فوتسال کشور معرفی کردند؛ قاسمی نشان داد در سال‌های نه چندان دور با کسب دانش به‌روز و قدرت مدیریت بالاتر می‌تواند به یکی از مربیان تراز اول و مطرح کشور تبدیل شود که علاقه فراوانی به کار کردن با جوانان و حمایت از آنها در تیمش دارد.
وی در خصوص عملکرد کشاورز در سال‌های گذشته، اظهار کرد: فرهاد کشاورز در سال‌هایی مسئولیت هدایت تیم مقاومت را به‌عهده داشت، همواره سعی بر ارائه فوتسالی منظم و تاکتیکی مخصوصا در بخش حمله بود و همیشه تیمش در زمین بازی نترس و شجاع می‌جنگید که این دیدگاه در  ۴هفته اخیر در آناصنعت دیده می‌شود.

این خبرنگار ورزشی اذعان کرد: به نظرم کشاورز با همراهی مدیریت و کادرفنی خود توانسته در ابتدا اعتماد به نفس در بین بازیکنان مخصوصا بازیکنان جوانتر را تقویت کند و سپس با انجام کارهای تمرین‌شده در بخش دفاعی و هجومی نظم تیمی در انجام حرکت‌ها را به رخ حریفان بکشد. وی نشان داده برای دقایق مختلف بازی برنامه دارد و روزبه‌روز در پرس، ضد پرس، آرایش تیمی و بازی پاور پلی بهتر می شود.
سیدابراهیمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا آناصنعت در لیگ‌برتر باقی می‌ماند؟ گفت: استان قم یک بار اتفاق تلخ سقوط صبای قم به لیگ دسته پایین‌تر که منجر به انحلال این تیم شد را تجربه کرده است؛ امیدوارم این اتفاق برای شهری که معروف به کارخانه بازیکن‌سازیست تکرار نشود و آناصنعت نیز در لیگ‌برتر باقی بماند.
*عملکرد آناصنعت با کشاورز، نوید روزهای خوب را می‌دهد/انگیزه بازیکنان جوان قمی را نابود نکنید
بعد از سومین باخت متوالی نماینده قم در فوتسال باشگاه‌های کشور متاسفانه برخی رسانه‌ها دست به حاشیه‌سازی‌های عجیب و غریبی زدند؛ حالا که تیم به آرامش رسیده و باشگاه به خاطر 10 میلیون تومان بدهی در هتل شهر غریب حبس نمی‌شود؛ چرا قلمتان را به سمت تخریب و جوسازی سوق می‌دهید؟

همه ما می‌دانیم بخش عمده بازیکنان آناصنعت جوانان ۱۸، ۱۹ و ۲۰ سال هستند؛ با نفرات ۲۱ سال توقع کار شاق دارید؟ از این جوانان حمایت کنید زیرا این‌ها نسل آینده فوتسال در کشور به ویژه قم خواهند بود. انگیزه آن‌ها را نابود نکنید تا حسن‌زاده‌ها، عروجی‌ها و وفایی‌های آینده فوتسال قم از همین نفرات ساخته خواهد شد.
به وحید غیاثی و سعید قاسمی ۸ هفته فرصت داده شد اما هنوز تعداد بازی‌هایی که کشاورز روی نیمکت آناصنعت حضور دارد به عدد ۵ نرسیده و حاشیه‌سازی‌ها علیه او و تیمش شروع شده است، این درحالی است که عملکرد کشاورز روی نیمکت آناصنعت نوید روزهای خوب را می‌دهد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjiaev.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما