تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 10653
مدیر منطقه دو شهرداری قم از آغاز بهره‌برداری از تونل شهدای امنیت قم در ادامه بلوار جمهوری خبر داد و گفت: برای تملک پلاک‌هایی که در مسیر پروژه قرار داشت بیش از 1830 میلیارد ریال هزینه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا رحیمی با اشاره به افتتاح پروژه تونل شهدای امنیت قم در آینده نزدیک اظهار داشت: پروژه بلوار جمهوری اسلامی جز حلقه‌های ترافیکی شهر قم است که از سال ۹۵ موضوع بازگشایی دو فاز آن مطرح شد که مرحله اول، از پل ۹دی تا میدان امام حسین (ع) در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم هم که تملک آن از سال ۹۸ شروع شد، در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: در این فاز از طرح ۹۶ پلاک قرار داشت که ۱۰۰ درصد پلاک‌ها تملک و خریداری و تخریب شد، به‌گونه‌ای که معبری که قبلاً ۲۰ متر عرض داشت اکنون به ۴۵ متر افزایش پیداکرده است.
مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح بلوار یادگار امام به میدان امام حسین( ع)، میدان سپاه و بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) متصل می‌شود؛ افزود: برای تکمیل این طرح زیرگذری به طول ۱۱۰۰ متر قبل از میدان امام حسین(ع) تا ۱۰۰ متری بلوار یادگار امام احداث شد که با افتتاح آن تداخل ترافیکی میدان امام حسین(ع) برطرف خواهد شد.
وی از حس تعلق خاطر شهروندان به محیط مسکونی و محله‌ای که سال‌ها در آن زندگی می‌کردند و وراثتی و قولنامه‌ای بودن پلاک‌ها و افزایش قیمت‌ها در روند تملک پلاک‌ها به‌عنوان مشکلات اجرای این طرح یاد کرد.
رحیمی با تشکر از همکاری مردم در بحث تملک و واگذاری املاک گفت: برای تملک این پلاک‌ها ۱۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که بخش مهمی از این مبلغ به‌صورت غیرنقدی و با اختصاص زمین معوض تأمین شد.
رحیمی پروژه زیرگذر جمهوری اسلامی را جز طرح‌های منحصربه‌فرد شهرداری قم دانست و افزود: این پروژه با نام شهدای امنیت قم نام‌گذاری خواهد شد و اجرای آن با ایجاد کمترین مزاحمت برای ساکنین و به‌صورت مرحله‌به‌مرحله پیش رفت که درمجموع ۳۰ماه به طول انجامید.
وی در این خصوص افزود: در ابتدا تلاش شد مسیر با بلوک‌های پنجاه متری خاک‌برداری و معبر احداث شود و بعد کارگاه را در هر ۵۰ متر جداگانه احداث کنیم. تمام این اقدامات به‌منظور مزاحمت حداقلی برای اهالی صورت گرفت.
مدیر منطقه دو شهرداری قم تأکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و همکاری ساکنان برای اجرای این طرح از ظرفیت‌های قانونی نظیر ماده ۸ و ۹ استفاده نشد.
وی با اشاره به اینکه وقتی یک معبری ایجاد و یا تعریض می‌شود ارزش‌افزوده برای منطقه و محل دارد گفت: این پروژه جزو پروژه‌های فرامنطقه‌ای بوده و تمام شهروندان قم بهره‌بردار و ذی‌نفع آن محسوب می‌شوند.
رحیمی در پایان گفت: این طرح در ادامه و در سال‌های آینده تا بزرگراه امام علی (ع) ادامه خواهد یافت و بر اساس طراحی‌ها بزرگراه امام علی(ع) به میدان و بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) متصل خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexp8z.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما