تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 10630
برای مطلع شدن از مهم‌ترین رویدادها و اخبار حوزه مدیریت شهری می‌توانید هر هفته بسته خبری به‌وقت شهر را مطالعه کنید.
مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری قم در هفته‌ای که گذشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری “بازدید ۴ ساعته شهردار قم از پروژه‌های عمرانی شهری”، “شتاب گرفتن قم در مسیر تحول”، “پرداخت تسهیل ۶۰۰ میلیونی به متقاضیان نوسازی منازل واقع‌شده در بافت فرسوده”، “برنامه‌ریزی و تلاش برای بازیابی هویت فرهنگی”، ” اجرای مرحله جدید طرح قم در مسیر تحول” و “آماده‌سازی قدیمی‌ترین میدان شهر تا پایان سال” از مهم‌ترین اخبار هفته دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ بود که در ادامه به بخش از آن‌ها می‌پردازیم.
 
  • شتاب شهر قم در مسیر تحول
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در بازدید ۴ ساعته از برخی پروژه‌های عمرانی گفت: با اجرای ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۱، شاهد توسعه شهر در حوزه‌های مختلف و مناطق هشتگانه خواهیم بود و تا پایان امسال پروژه‌های شاخص و تعیین‌کننده‌ای در توسعه شهر را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهیم رساند.
  • اجرای مرحله جدید طرح قم در مسیر تحول
مرحله جدید افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری قم در قالب طرح “قم در مسیر تحول” به همت شهرداری قم به اجرا خواهد رسید.
سید جواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار قم در این زمینه با اعلام خبر آمادگی برخی پروژه‌های بزرگ شهر قم برای افتتاح در ایام پایانی سال جاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ۲۱ دی‌ماه و هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد آغاز دوره جدید برگزاری آئین‌ها و مراسم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری خواهیم بود و پروژه بزرگ تونل و ادامه بلوار جمهوری اسلامی در منطقه ۲ شهرداری قم در این مراسم به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال در ۱۰ برنامه دیگر پروژه‌های شهری نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
  • برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای حماسه‌ساز انقلابی در قم
این نشست با حضور آیت‌الله رجبی رئیس موسسه امام خمینی(ره) و سید مجید امامی دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور و روسای کمیسیون‌های فرهنگی شهرهای قم، مشهد، اصفهان، جهرم، تربت‌حیدریه، ورامین، یزد و تبریز در شورای اسلامی شهر قم برگزار شد و ضمن بررسی عوامل فرهنگی تأثیرگذار در جامعه، بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد یکسان تأکید  و تدوین تقویم فرهنگی و تبدیل تاریخ به رویدادهای فرهنگی با مشارکت مردم و توجه به صنایع فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.
  • پردیسان به‌زودی دارای مجتمع فرهنگی ورزشی جدید می‌شود
داودی معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از آماده‌سازی بهره‌برداری مجتمع فرهنگی ورزشی پردیسان در دهه فجر خبر داد و گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه هشت با ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت یکی از کاربری‌های فرهنگی ورزشی مهم منطقه است و مساحت زمین‌بازی‌های توپی آن یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با اتمام این پروژه تمام مناطق شهر دارای مجتمع فرهنگی ورزشی خواهند بود.
  • برگزاری رویداد ملی “سقاخونه” در ۳ شهر مذهبی ایران
نادری رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران با اشاره به اینکه تا ۳۰ بهمن‌ماه مهلت ارسال ایده‌ها به رویداد ملی سقاخانه است گفت: بعد از داوری،ایده‌های تجاری که قابلیت استفاده در مدیریت شهری داشته باشند بهره‌برداری و استفاده می‌شوند.
علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت saghakhoni.ir مراجعه کنند.
  • آغاز عملیات بهسازی فضای سبز بلوار شهید سلیمانی قم
پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بلوار شهید سلیمانی یکی از مهم‌ترین محورهای عبور و مرور شهری در شهر قم محسوب می‌شود و به همین دلیل نیاز است به‌صورت دوره‌ای این مجموعه مورد بهسازی قرار گیرد تا عرصه‌ای درخور شأن مردم عزیزمان را داشته باشیم.
و خبر آخر را در مورد قدیمی‌ترین میدان شهر بشنوید:
  • بازگشت میدان تاریخی شهید مطهری به قلب شهر قم
علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از بهسازی عرصه میدان شهید مطهری و ایجاد فضای شهری باکیفیت در این میدان تا پایان سال جاری خبر داد.
میدان شهید مطهری نخستین میدان با مفهوم جدید شهرسازی در قم است که درگذر زمان به‌غیراز رفع مشکلات ترافیکی و پایانه انواع گروه‌های حمل‌ونقلی، به‌عنوان مهم‌ترین میدان برای برگزاری کلیه مراسم اجتماعی و سیاسی، دارای جایگاه و کارکرد ویژه‌ای در اذهان و رفتار شهروندان است.
  • خرید ۱۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای سازمان قطار شهری در قالب تسهیلات بانکی
حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به این مهم که شهرداری امکان دریافت تسهیلات به‌صورت مستقیم از بانک را ندارد در قالب یکی از سازمان‌ها این تسهیلات را درخواست می‌کند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjymev.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما