تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 12444
هفته آخر بهار 1402 موضوعات مختلفی در حیطه مدیریت شهری رقم خورد که از مهم‌ترین اخبار می‌توان به جابجایی معاون مالی اقتصادی شهرداری، تصویب مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم و وعده آغاز فاز نخست بهسازی مسیر ریل راه‌آهن اشاره کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری هفته آخر بهار 1402 موضوعات مختلفی در حیطه مدیریت شهری رقم خورد که از مهم‌ترین اخبار می‌توان به جابجایی معاون مالی اقتصادی شهرداری، تصویب مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم و وعده آغاز فاز نخست بهسازی مسیر ریل راه‌آهن اشاره کرد.
 
  • «توکلی مقدم» سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری قم شد
شهردار قم با قبول استعفای سید مرتضی حسام نژاد از مسئولیت معاونت مالی و اقتصادی شهرداری قم به علت مسائل شخصی و اتمام دوره مأموریت پس از حدود 6 سال، مهرداد توکلی مقدم را که از سال 1394 در سمت مدیرکل امور مالی در شهرداری قم مشغول به فعالی بود را به‌عنوان سرپرست این معاونت منصوب کرد.
 
  • شهرداری قم در مسئله حجاب و عفاف دغدغه‌مند است
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم با تأکید بر لزوم گسترش هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در بوستان‌های شهر گفت: در شهرداری نسبت به مسئله حجاب و عفاف دغدغه وجود دارد.
وی که در جلسه بررسی و جمع‌بندی اجرای طرح‌های حجاب و عفاف در بوستان‌های شهری قم صحبت می‌کرد، گفت: شهرداری قم درزمینهٔ فضاسازی فرهنگی بوستان‌ها و نصب اطلاعیه‌های موردنیاز برای رعایت موازین قانونی و اسلامی اقدام کرده است، اما برخورد با هنجارشکنان بر عهده دستگاه‌های قانونی مربوطه خواهد بود.
 
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی بین شهرهای تاریخی قم و کاشان
در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان، تفاهم‌نامه همکاری بین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد و محمدعلی فرجی مدیران عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان با عنایت به اهداف مشترک این دو شهر امضا شد.
 
 
  • ویژگی‌های خاص بوستان کوثر قم؛ از پیش‌بینی زیپ لاین تا احداث دریاچه مصنوعی
کاربری‌های زیادی و متنوعی در بوستان 35 هکتاری کوثر قم در نظر گرفته‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث زیپ لاین، دریاچه مصنوعی، دمنوشخانه، زمین‌های مختلف کودکان و... اشاره کرد.
 
  • فرصت محدود تعیین تکلیف املاک دارای رأی قلع قطعی
حسن طلایی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به چالش‌ ساختمان‌های بدون پروانه و دارای رأی قلع بنا در کمیسیون ماده 100 اظهار داشت: مدیریت شهری تلاش می‌کند برای حل مشکلات مردم بهترین راهکار را بدون تحمیل هزینه‌های ناعادلانه به مردم ارائه دهد.
افرادی که شامل رأی قلع شده‌اند تا پایان آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به شهرداری رأی قلع را به جریمه تبدیل کنند.
 
  • فاز نخست بهسازی مسیر ریل راه‌آهن به‌زودی آغاز می‌شود
عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی ریل‌های جمع‌آوری‌شده اظهار داشت: این پروژه از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری بود که با تأکید استان، ریل‌ها جمع‌آوری و خاک‌برداری انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه در قسمت نخست از مصلی تا عمار یاسر به طول 600 متر طراحی بهسازی این مسیر انجام و پیمانکار پروژه مشخص‌شده است، مطرح کرد: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
 
 
  • انضباط مالی شهرداری قم در کشور کم‌نظیر است
سید مرتضی حسام نژاد معاون سابق مالی اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اتمام مأموریتش در شهرداری قم به دلایل شخصی اظهار داشت: در شرایطی این مسئولیت را واگذار می‌کنم که ‌می‌توان گفت وضعیت شهرداری قم از نظر انضباط مالی در کشور کم‌نظیر است.
 
  • تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در شورای عالی ترافیک کشور
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در شورای عالی ترافیک کشور خبر داد.
رضا خانه‌زاد یزدی در نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله این طرح گفت: بر اساس این مطالعات تکلیف معابر شهر و توسعه آن به‌خوبی مشخص‌شده و اجرای آن بر اساس اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceee8z.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما