تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : 10605
مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ تکمیل زیرساخت‌ برای ایجاد شهرک ماهیان زینتی در منطقه طغرود شهرستان جعفرآباد استان با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در سال با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در حال انجام است.
۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شهرک ماهیان زینتی قم اختصاص یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدرضا طاهری روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به ظرفیت‌های گسترده این شهرک برای تولید ماهیان زینتی، تاکید کرد: در همین رابطه در سال جاری تعداد ۹ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در سال در این شهرک صادر شده‌است.
وی با اشاره به احداث پایانه صادراتی ماهیان زینتی در شهرک ماهیان زینتی طغرود بیان کرد: این استان با تولید پنج میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی رتبه دهم تولید ماهیان زینتی کشور در سال ۱۴۰۰ را کسب کرده است که با ایجاد شهرک تخصصی و احداث پایانه صادراتی در آن به دنبال ارتقای جایگاه استان در این بخش مهم اقتصادی هستیم.
جعفرآباد در حدود ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار گرفته‌است و جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر دارد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی،‌ رئیس جمهور دی ماه سال گذشته همراه با جمعی از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد.
وی افزود: همچنین در سال جاری تعداد سه فقره موافقت اصولی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون قطعه و نیز سه فقره مجوز مشاغل خانگی پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار قطعه در استان قم صادر شده‌است.
مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با عنایت به نیاز استان انجام اقدام‌های لازم در خصوص تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان زینتی، انجام خدمات بازاریابی، قرنطینه ماهیان، بسته بندی، نظارت بهداشتی، افزایش حاشیه سود فعالیت در زمینه تولید ماهیان زینتی، ارتقای کیفیت و استاندارد ماهیان زینتی تولیدی، افزایش اشتغال و حمایت از توسعه پایدار ماهیان زینتی در استان در دستور کار قرار گرفته‌است.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.
 
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbs0b8.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما