تاریخ انتشار :جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 10506
امام‌جمعه سلفچگان در گفتگو با قم فوری:

9 دی نماد بلوغ سیاسی ملت ایران است

امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که این دهه، دهه بصیرت و ولایت‌مداری است، گفت: 9 دی نماد بلوغ سیاسی ملت ایران است.
9 دی نماد بلوغ سیاسی ملت ایران است
 
 
حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری با اشاره به یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: 9 دی نماد بلوغ سیاسی ملت ایران است، بلوغ سیاسى یعنى ایستادگى معقولانه بر ارزش‌هاى انقلاب و نظام اسلامى و دغدغه‌مندى نسبت به تحقق آرمان‌هاى بلند آن.
وی ادامه داد: مختصات زمانة ما، از جهاتی مؤلفه‌های تاریخ صدر اسلام را دارد و از جهاتی استمرار و پیامدهای رخدادهای دوران معاصر از تاریخ جهان و ایران با رویکرد سیاست‌های استعمار است.
غروی ابراز داشت: به همین جهت رهبر معظم انقلاب بارهاوبارها توصیه به مطالعه تاریخ در سه محور تاریخ اسلام، تاریخ معاصر و تاریخ جهان با رویکرد استکبارشناسی داشته‌اند.
وی افزود: هدف از این مطالعه افزایش آگاهی برای حفظ این نظام و انقلاب است و باید به این مهم توجه داشته باشیم که  امروز دفاع از نظام اسلامی، مساوى با دفاع از اسلام است.
امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: چرا امام فرمود: دفاع از نظام از اوجب واجبات است و هیچ واجبى به‌پای دفاع از نظام نمى‌رسد؟  آن را از نماز واجب‌تر دانست. نماز اگر غذا شد، امكان قضاى مجدد آن وجود دارد؛ اما نظام اگر آسیب دید، نماز آسیب مى‌بیند، دین آسیب مى‌بیند.
وی به سالگرد شهادت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه 13 دی مصادف است با شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که بنده توصیه می‌کنم به همه شما نمازگزاران عزیز هم وصیت‌نامه شهید عزیز را مطالعه کنید و هم‌اندیشه‌های حاج قاسم را از جمله کتاب (از چیزی نمی‌ترسیدم) که دست‌نوشته شهید عزیز است.
  https://qomefori.ir/vdcb0sb8.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما