تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 10421
پژوهشگر پژوهشگاه برن سوئیس با اشاره به اینکه متاسفانه به مسئله فضای مجازی یک نگاه ساده و سطحی وجود دارد، گفت: رقم زدن اقتدار و اعتبار و آینده کشور با فضای مجازی است.
شاهد نگاه ساده و سطحی به فضای مجازی هستیم/ رقم زدن اقتدار ، اعتبار و آینده کشور با فضای مجازی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدحسین چاوشیان در نشست علمی پژوهشی که به مناسبت هفته پژوهش با عنوان ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی ناظر به مطالعات آینده به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی باید موضع فعالانه داشته باشیم. اینکه بخواهیم صرفا نظاره‌گر باشیم اتفاقی نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: امروز اگر در فضای مجازی ما هم به عنوان یک کنشگر عادی و اینکه فضای ایجاد شده ما هم از آن استفاده کنیم حضور داشته باشیم زیان کرده ایم.
پژوهشگر پژوهشگاه برن سوئیس با اشاره به اینکه باید در این فضا با راهبرد و مسئله و کنشگری فعال حضور داشته باشیم، گفت: عملا امروز این فضا رها است و فقط به عنوان یک ابزار از آن استفاده می کنیم.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص این فضا بارهاوبارها تاکید کرده اند و در یکی از سخنان خود فرمودند:اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؛ حضور آقا با این سخن خود می خواهد بزرگی فضای مجازی و میزان اهمیت فضای مجازی را نشان دهد.
چاوشیان خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به مسئله فضای مجازی یک نگاه ساده و سطحی داریم.
وی اضافه کرد: یکی از القائات اشتباه ای که وجود دارد این است که فضای مجازی در خارج کشور آزاد است درحالی که این گونه نیست.
رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم افزود: هر کشوری حتی کشورهای ابرقدرت که در دنیا مطرح هستند فضای مجازی خود را به شدت کنترل می کنند و تمام شبکه های اجتماعی را رصد می کنند، کسی نمی تواند آزادانه در آن حضور داشته باشد.
وی عنوان کرد: صحبت هایی که با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر انجام شده است اکثر این افراد به فضای مجازی و تاثیراتی که از آن گرفته اند اشاره می کنند.
چاوشیان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رهبری فضای مجازی است، گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری فضای مجازی است که به این موضوع نه متولیان و نه مسئولان فرهنگی کشور و نه آموزش‌وپرورش و... به این مسئله توجه نمی کنند.
وی اضافه کرد: رقم زدن اقتدار و اعتبار و آینده کشور با فضای مجازی است. اتفاقات اخیر به مسئولان نشان داد که ما از حوزه فضای مجازی غفلت کرده ایم و باید این فضا را جدی بگیریم و نسبت به حکمرانی در این عرصه بازنگری دوباره صورت بگیرد.
پژوهشگر پژوهشگاه برن سوئیس گفت: این غفلت از سال های قبل به وجد آمده و امروز آسیب های آن در عرصه امنیتی، اجتماعی و تربیتی خود را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: اقتدار کشور ما با فضای مجازی گره خورده است. امروز باید یکی از اولویت های مدیریتی در کشور فضای مجازی باشد که متاسفانه از این مسئله به سادگی عبور کرده ایم و شاهد این آسیب ها هستیم.
  https://qomefori.ir/vdchzknz.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما